Nie masz numeru do Ekspera? ZapytajEkspertów.pl

Opublikowano: 3 kwietnia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Wspólnym wysiłkiem Związku Firm Public Relations i On Board PR we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Public Relations i Fundacją InternetPR powstał serwis ZapytajEkspertów.pl. Skierowany jest do dziennikarzy, blogerów i ekspertów branżowych z różnych dziedzin, którzy będą mogli kontaktować się za jego pomocą i wzajemnie udzielać sobie odpowiedzi i komentarzy.

zapytajekspertow-logo2Z punktu widzenia dziennikarzy lub blogerów serwis ZapytajEkspertow.pl pozwala na przesłanie prośby o wypowiedź na zadany temat do zarejestrowanych specjalistów. Uzyskane tą drogą komentarze i informacje mogą być potem wykorzystywane w artykułach czy wpisach bez potrzeby dodatkowej autoryzacji. Serwis ułatwia dotarcie z pytaniami do profesjonalistów wybranej branży.

Dla ekspertów serwis jest szansą na nawiązanie współpracy z mediami. Po jednorazowej, bezpłatnej rejestracji i określeniu swojej specjalizacji eksperci otrzymują emailowe powiadomienia o każdym pytaniu, które dotyczy ich branży. Udzielenie odpowiedzi widocznej później dla pytającego jest możliwe przez wypełnienie formularza dostępnego po zalogowaniu.

Mamy nadzieję, że grubość notesu z kontaktami do ekspertów wreszcie przestanie warunkować dostęp do ciekawych opinii, których potrzebują dziennikarze i blogerzy. Z drugiej strony serwis powinien ułatwić dostęp do mediów tym, którzy nie mają szczęścia znajdować się na listach adresowych publicystów – mówi Norbert Kilen z On Board PR, pomysłodawca projektu.

Jak nam zdradza, do stworzenia ZapytajEkspertow.pl zainspirował go serwis HelpAReporter.com. Jak słusznie przekonuje, w Polsce jest garść ekspertów, którzy non-stop pojawiają się w mediach i rzesza takich, którzy – nawet mając coś ciekawego do powiedzenia – nie pojawiają się w nich nigdy.

Pomysł polega na stworzeniu „serwisu randkowego” dla obu stron – tak, żeby dziennikarze mniejszych mediów, blogerzy czy dziennikarze społeczni mogli nawiązać kontakt z profesjonalistami różnych dziedzin – mówi.

Przekonuje również, że idea serwisu ma charakter społeczny, nie biznesowy. Jeśli pojawią się jakieś przychody, np. z reklam, mają zostać przeznaczone na rozwój serwisu.

zapytajekspertow-big

Zarządzaniem serwisem zajmuje się Związek Firm Public Relations – organizacja zrzeszająca czołowe firmy PR w Polsce. Dołączenie każdego eksperta do serwisu wymaga akceptacji administratora, który weryfikuje autentyczność informacji podanych przez ekspertów w swoim profilu. To ma gwarantować, że w serwisie będą zarejestrowani kompetentni eksperci, których opinie i wypowiedzi są wiarygodne.

Dziennikarze powinni mieć pewność, że korzystają z zaufanego źródła. Dlatego eksperci, którzy przejdą szczegółową weryfikację będą dodatkowo wyróżniani. Poza tym lista nazwisk zarejestrowanych specjalistów będzie dostępna dla każdego – mówi Jacek Jakubczyk, wiceprezes zarządu Związku Firm Public Relations.

ZapytajEkspertow.pl uruchomiono w wersji testowej (beta). Wciąż dodawane są dodatkowe elementy, które mają podnosić jego funkcjonalność. Jednocześnie na stronie pojawił się specjalny formularz, przez który można przesyłać swoje uwagi, komentarze, sugestie zmian.

Sukcesem będą udane relacje ekspertów z dziennikarzami i blogerami. Trudno wyrazić je teraz liczbowo – w bazie jest na razie niewielu ekspertów, nie jesteśmy też zasypywani pytaniami. Nie mniej wierzę, że z biegiem czasu (to również spory wysiłek promocyjny) serwis zasłuży na zaufanie obu stron – mediów i ekspertów. I będzie dla nich realną pomocą – mówi Norbert Kilen, zapytany przez nas, kiedy uzna, że pomysł się sprawdził.

ZapytajEkspertow.pl

Dawid ZarazińskiNie masz numeru do Ekspera? ZapytajEkspertów.pl

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.