Jeden z największych na świecie producentów telefonów ujawnił we wtorek plan poszerzenia działalności – wejścia na rynek nowoczesnych usług internetowych i bezpośredniego konkurowania z takimi gigantami branży jak Apple, Microsoft czy Google – podał sieciowy magazyn InfoWorld.
Kluczowym elementem tego projektu jest istniejący już serwis ovi.com. Celem jest przekształcenie go w witrynę „parasolową”. Użytkownicy zarządzaliby tu usługami i kontaktami, które zebraliby na różnych stronach podczas surfowania w sieci – i to zarówno przy pomocy komputera, jak i komórki.
Anssi Vanjoki z Nokii wyjaśnił, że do wszystkich serwisów współpracujących z ovi.com internauta będzie mógł zalogować się przy pomocy jednej nazwy użytkownika i hasła. Dodatkowo każda osoba otrzyma do dyspozycji zestaw narzędzi do pracy offline.
Ovi.com było dotychczas przeznaczone głównie dla posiadaczy mobilnych konsol Nokia N-Gage. W ramach serwisu działała tak zwana N-Gage Arena. Ta usługa – poprawiona i zaktualizowana – zostanie ponownie uruchomiona w grudniu. Za kilka miesięcy z ovi.com będą mogli korzystać także właściciele innych produktów fińskiego potentata.
Witryna ma przekształcić się w ten sposób w multimedialny serwis społecznościowy. Użytkownicy otrzymają możliwość kupowania tu muzyki czy dzielenia się zdjęciami. Fotografie (tak jak w Google Picasa) będzie można lokalizować na mapie.
Projekt ovi.com jest częścią szerszej strategii Nokii, która jest przekonana, że telefon stanie się w przyszłości głównym narzędziem przeglądania sieci. Eksperci zwracają także uwagę na spadające ceny komórek i – co za tym idzie – zyski producentów. Wejście na rynek usług Web 2.0 może być sposobem na poprawę sytuacji finansowej.
Źródło: InfoWorld
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.