Google udostępniła nową wersji pakietu Google Analytics™, służącego do monitorowania ruchu na stronach internetowych.
Google Analytics, darmowe narzędzie klasy korporacyjnej, ułatwia dyrektorom firm, specjalistom od marketingu oraz właścicielom stron internetowych zrozumienie, jak użytkownicy korzystają z ich serwisu, a dzięki temu zmaksymalizowanie zysków z internetowego biznesu. Produkt został w całości zaprojektowany od nowa oraz wyposażony w funkcje: takie jak: raportowanie poprzez e-mail, dowolnie konfigurowalne ekrany startowe (dashboard), ulepszone ekrany map, a także przystępne opisy.
„Google Analytics pozwala nam lepiej zrozumieć internautów, dostarczając przejrzyste i czytelne dane o ich zachowaniu. W oparciu o nie podejmujemy decyzje dotyczące poprawy ergonomii witryny, zmian w strategii promocji on-line, wdrożeniu nowych funkcjonalności. Dzięki tej aplikacji operujemy na twardych danych, a nie tylko hipotetycznych założeniach”. – stwierdza Tomasz Siedlecki, Dyrektor ds. Marketingu RTV EURO AGD.
W nowej wersji Google Analytics dane umieszczane są w zestawach raportów, pozwalając użytkownikom na podejmowanie świadomych decyzji dotyczących zarządzania serwisem oraz kampanii Google AdWords™. Google Analytics pozwala prześledzić skuteczność internetowych akcji marketingowych takich jak reklamowe kampanie internetowe lub programy CPC („cost per click” – cena za kliknięcie) oraz tworzyć raporty e-mail, które można przesyłać do współpracowników zgodnie z ustalonym harmonogramem.
„Do niedawna jednym z podstawowych narzędzi analizujących ruch na witrynie Merlin.pl pod względem jakościowym był nasz autorski system Merlin Clickstream” – mówi Błażej Stachowiak, Dyrektor ds. Wdrożeń Informatycznych w Merlin.pl – „Obecnie jesteśmy po drugim etapie wdrożenia Google Analytics. Już po kilku dniach widać było korzyści, jakie przynosi zebranie w jednym miejscu wielu raportów, które konsolidują dane z ruchu transakcyjnego, wraz z danymi z wejść do Merlin.pl poprzez organiczne wyniki wyszukiwania bądź to kampanie AdWords” – dodaje.
Nowa wersja Google Analytics oferuje lepszą widoczność ważnych danych, przejrzystą grafikę i intuicyjne ścieżki nawigacji. Program omawia dane korzystając z prostego języka, dzięki czemu właściciele serwisów mogą podejmować bardziej świadome decyzje. Narzędzie zawiera również karty wyników oraz podsumowania, które przekształcają informacje w podsumowania głównych wskaźników wydajności oraz dostarczają konkretnych informacji dotyczących użytkowników.
Usługa Google Analytics jest zintegrowana z Google AdWords. Nowo-zarejestrowani użytkownicy będą otrzymywać natychmiastowy dostęp do nowej wersji narzędzia. W ciągu kilku następnych tygodni nowa wersja Google Analytics zostanie również zaprezentowana obecnym użytkownikom.
Więcej informacji na temat Google Analytics można znaleźć na blogu Google Analytics pod adresem: http://analytics.blogspot.com/. Natomiast pod adresem http://www.google.com/analytics/video można znaleźć instruktażowe filmy wideo zawierające wskazówki dotyczące korzystania z nowej wersji Google Analytics.
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!