Onet najbardziej popularny

Opublikowano: 28 kwietnia 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Jak wynika z badania NetTrack przeprowadzonego w marcu 2004 roku przez SMG/KRC, po raz pierwszy w historii ponad 5,6 miliona osób korzystających z Internetu w Polsce zadeklarowało, że korzystało w tym miesiącu z portalu Onet.pl. Stanowi to 77% wszystkich polskich Internautów.

Równocześnie według niezależnego systemu Gemius, obejmującego audytem większość wiodących witryn internetowych w Polsce, Onet.pl w marcu przekroczył 11,9 milionów unikalnych użytkowników. „Unikalny użytkownik” jest powszechnie używaną miarą, określającą liczbę przeglądarek internetowych łączących się w danym czasie z witryną. Liczba „unikalnych użytkowników” nie jest tożsama z liczbą osób korzystającą z witryny.

W tym samym miesiącu, zgodnie z wynikami podanymi przez SMG/KRC, z Wirtualnej Polski skorzystało 4,5 miliona internautów (61%), z Interii 3,2 miliona (44%), a z Gazety.pl 1,2 miliona (16%).

W porównaniu do lutego, Onet.pl jako jedyny portal odnotował wzrost – o +2,1 punktu procentowego. Inne portale zanotowały spadek odwiedzalności: Wirtualna Polska o -5,3 punktu procentowego, Interia o -0,7 i Gazeta.pl o -2,2 punktu procentowego.

W marcu Onet.pl przekroczył też po raz pierwszy próg 4 milionów osób korzystających z portalu w ciągu tygodnia. Dokładnie 4,38 miliona osób korzysta z Onet.pl co tydzień, co stanowi 60% wszystkich polskich Internautów. Dla porównania: w ciągu tygodnia Wirtualną Polskę odwiedza 2,9 miliona osób (39%), Interię 2,1 miliona osób (28%), a Gazetę.pl około 630 tysięcy osób (9%).

Równocześnie ze wzrostem popularności portalu wśród Internautów notowany jest znaczny wzrost popularności Onet.pl wśród reklamodawców. Liczba reklamodawców w marcu 2004 roku była o ponad 60% większa niż w analogicznym miesiącu roku 2003.

http://www.onet.pl

Sylwester KozakOnet najbardziej popularny

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.