Płatna muzyka w Interia.pl

Opublikowano: 1 grudnia 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Już teraz w melo.pl, uruchomionym przez portal INTERIA.PL internetowym sklepie muzycznym, zakupić można utwór ‚List do Świętego Mikołaja’, który po raz pierwszy publicznie wykonany zostanie przez Formację Nieżywych Schabuff w niedzielę, 5 grudnia. Zarówno sprzedaż utworu przez

Internet, jak i transmitowany w programie drugim TVP koncert, na którym odbędzie się premiera utworu, są częścią szerszej akcji charytatywnej, z której cały dochód przeznaczony jest na sfinansowanie operacji trzyletniego Marcina Madeja, który urodził się z wrodzoną wadą serca.

Związana z akcją charytatywną sprzedaż nagrania inauguruje w INTERIA.PL działalność sklepu sprzedającego muzykę przez Internet. Rozpoczęcie sprzedaży muzyki w całości online – począwszy od zakupu aż do dostarczenia – tworzy na polskim rynku kolejny kanał dystrybucji nagrań, eliminujący istotne koszty związane z tłoczeniem płyt, drukiem okładek, produkcją opakowań i fizyczną

dystrybucją fonogramów.

W momencie uruchomienia sklepu można znaleźć w nim około 2 tysięcy utworów nagranych przez polskich i zagranicznych wykonawców, w tym zarówno utwory wydane kilka lat temu, jak i premiery. Prawie codziennie w sklepie udostępniane są kolejne utwory nowych artystów, którzy zgłaszają się do portalu poprzez serwis Dla Artysty. Na końcowym etapie są też negocjacje umów z dużymi wytwórniami, dzięki którym istniejąca infrastruktura sklepu zostanie zasilona olbrzymią ilością muzyki.

Nagrania muzyczne sprzedawane w melo.pl zabezpieczone są przed nielegalnym kopiowaniem, stworzoną i rozwijaną przez Microsoft, technologią ochrony praw autorskich o nazwie Digital Rights Management (DRM). Technologia ta umożliwia odtwarzanie utworów, dostarczanych użytkownikowi w wersji zaszyfrowanej, tylko osobie posiadającej odpowiedni cyfrowy klucz licencji. Licencja udzielana w melo.pl pozwala

na odsłuchiwanie utworów dowolną ilość razy na dwóch komputerach, skopiowanie pobranego ze sklepu pliku do dwóch przenośnych odtwarzaczy plików muzycznych zgodnych z technologią Microsoft DRM oraz dwukrotnego zapisania pliku w postaci ścieżki audio na płycie CD.

W melo.pl zakupić można zarówno całe albumy (w cenie od 9,99 zł), jak i pojedyncze utwory (od 1,49 zł). Płatność za zakup w sklepie dokonywana jest z konta zarejestrowanego użytkownika, na które przed zakupem lub w jego trakcie należy przelać odpowiednie środki za pomocą karty

płatniczej, przelewu lub elektronicznego transferu środków z kont w bankach mBank lub Inteligo.

http://www.melo.pl/

Sylwester KozakPłatna muzyka w Interia.pl

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.