Poczta Polska wprowadza paczkę MINI dla e-handlu

Opublikowano: 7 listopada 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Poczta Polska wprowadza nową usługę przeznaczoną dla potrzeb klientów kupujących niewielkie przedmioty w sieci (płyty DVD, CD, książki, kosmetyki). Paczka MINI z gwarantowanym terminem doręczenia ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku e-commerce.

poczta polska logoW cenie usługi (7,5 zł) klient otrzymuje dedykowane opakowanie, możliwość nadania paczki o wadze nieprzekraczającej 2 kg z zadeklarowaną wartością do 100 zł oraz gwarantowanym terminem dostarczenia do trzech dni. Nadawca otrzyma także elektroniczne (SMS lub e-mail) potwierdzenie odebrania przesyłki oraz, wraz z adresatem, będzie mógł śledzić ją za pośrednictwem specjalnej aplikacji internetowej.

Klienci wysyłając drobne przedmioty takie jak płyty czy książki, często nie są pewni na jaką usługę się zdecydować: cześć korzysta z oferty paczkowej, część decyduje się na wybór listu poleconego. Paczka MINI to produkt, który jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Łączy zalety przesyłek listowych i paczek – powiedziała Agnieszka Piaskowska, dyrektor Pionu Rozwoju Usług Pocztowych w Poczcie Polskiej.

Paczkę MINI można nadać jedynie w dedykowanym tej usłudze opakowaniu. Kupić je można w placówce pocztowej, bądź po dokonaniu przedpłaty za pośrednictwem sklepu internetowego – wtedy zostanie ono wysłane na wskazany adres – do domu, bądź pracy. Po jego otrzymaniu, na stronie Poczty Polskiej, należy wprowadzić dane nadawcy i adresata, a następnie w ciągu maksymalnie trzech dni udać się do placówki i nadać przesyłkę.

Wprowadzenie danych do systemu umożliwi zarówno nadawcy, jak i adresatowi śledzenie przesyłki. Nadawca otrzyma także powiadomienie o jej odbiorze lub odmowie odbioru, a także potwierdzenie przyjęcia przesyłki. Konieczność wprowadzenia numeru telefonu komórkowego albo adresu e-mail adresata umożliwi przesłanie przez Pocztę informacji o nadejściu paczki drogą elektroniczną.

Dawid ZarazińskiPoczta Polska wprowadza paczkę MINI dla e-handlu

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.