Ponad 170 mln zł obrotu na aukcjach Allegro w 2002 roku

Opublikowano: 22 stycznia 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Największy polski serwis aukcyjny Allegro.pl kolejny raz osiągnął znakomite wyniki. Łączna wartość sprzedanych przedmiotów na Allegro.pl w całym 2002 roku wyniosła ponad 171 milionów złotych.

Oznacza to prawie 80% wzrost w porównaniu do roku 2001.
Każdy kolejny rok działalności serwisu przynosi wzrost skuteczności sprzedaży. Podobnie było w roku 2002.

Ilość aukcji, zakończonych transakcją dochodzi obecnie do 40%. Dziennie na Allegro.pl w 2002 roku sprzedawano około 4 500 przedmiotów (w całym roku ponad 1,6 miliona). Początek 2003 roku daje powody do jeszcze większego optymizmu. Pierwsze dni roku to znaczący wzrost ilości sprzedanych przedmiotów (ponad 6 200 dziennie), a każdego dnia zakładanych jest prawie 1700 nowych kont użytkowników. Wzrost skutecznej sprzedaży o 100% w stosunku do roku 2001 świadczy o dobrej strategii rozwoju serwisu oraz o coraz większej świadomości co do możliwości wykorzystania aukcji wśród użytkowników Allegro.pl.

Obecnie serwis Allegro.pl ma zarejestrowanych ponad 730 tys. kont użytkowników, z każdym dniem przybywa ich średnio około 1700. Pod koniec grudnia serwis posiadał ponad 702 tysiące zarejestrowanych kont (31 grudnia 2001 r. – 326 tysięcy), co oznacza, że w ubiegłym roku zakładano średnio ponad tysiąc nowych kont dziennie. Do tak wysokiej ilości rejestracji przyczyniło się kilka strategicznych decyzji: odpowiednie działania marketingowe, przedłużenie umowy z portalem Onet.pl oraz nawiązanie umowy z Wirtualną Polską. W ostatnim kwartale 2002 roku Allegro wprowadziło również nowe formaty sprzedaży oraz nową platformę aukcyjną, bardziej dostosowaną do potrzeb współczesnego Internetu.

http://www.allegro.pl

Sylwester KozakPonad 170 mln zł obrotu na aukcjach Allegro w 2002 roku

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.