Od premiery OpenSocial – platformy deweloperskiej dla twórców serwisów społecznościowych – minęło kilka tygodni. W sieci pojawiły się pierwsze recenzje firmowanego przez Google pakietu. Nie są one pochlebne.
Na problemy z OpenSocial zwraca uwagę TechCrunch. Do serwisu napisał Russ Whitman, założyciel specjalizującej się w dostarczaniu informacji o premierach książkowych i płytowych witryny MediaPops. Początkowo byliśmy bardzo podekscytowani zapowiadanymi możliwościami platformy, ale z czasem zdaliśmy sobie sprawę, jak bardzo ograniczone jest to wydanie – wyjaśnił w swoim mailu.
Whitman twierdzi, że w OpenSocial brakuje podstawowych funkcji, a koncepcja „napisz raz, publikuj wszędzie” jest tylko teorią. Z naszego punktu widzenia to nie jest nawet wersja beta – dodał twórca MediaPops. Według niego premiera wydania 1.0 nastąpi w pierwszych miesiącach przyszłego roku. Zbudowanie czegoś na kształt Facebooka i podjęcie realnej konkurencji będzie możliwe najwcześniej w lutym.
Whitman wspiera koncepcję Google, ale zarzuca amerykańskiemu gigantowi zbyt wczesne udostępnienie OpenSocial. Potwierdzają się tym samym wcześniejsze wątpliwości deweloperów, którzy pracowali przy platformie i twierdzili tuż przed premierą, że potrzeba jeszcze miesięcy na dopracowanie pakietu. Kilka dni temu Google przyznało się zresztą częściowo do błędu, a na oficjalnym forum OpenSocial pojawiła się długa lista rzeczy, które muszą zostać poprawione.
W ramach niej znalazły się kwestie z tak różnych sfer jak bezpieczeństwo, nawigacja, standaryzacja profili i usług czy prywatność. Szczególnie ta ostatnia sprawa wydaje się być ważna, biorąc pod uwagę ostatnie problemy Facebooka z aplikacją Beacon, która pozyskiwała dane na temat aktywności sieciowej internautów bez ich wiedzy.
Źródło: TechCrunch
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.