Promoring: nie marnuj przypadkowego ruchu w twoim e-sklepie

Opublikowano: 23 kwietnia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Promoring.pl, nowy program partnerski, wykorzystujący jedną z najstarszych form promocji w internecie, czyli wzajemne linkowanie, łączy niekonkurencyjne ze sobą sklepy o podobnej oglądalności. Obiecuje zagospodarowanie tej części ruchu, którą w każdym sklepie stanowią przypadkowego wizyty.

Zaprojektowany przez Macieja Białka i firmę Divante mechanizm, łączy nie konkurujące ze sobą sklepy o podobnej oglądalności poprzez wąski toolbar umieszczony na górze każdego sklepu.

Promoring.pl opiera swoje działanie na założeniu, że część ruchu w każdym e-biznesie to przypadkowe wizyty mało zainteresowanych użytkowników. Idea promoringu to przekazywanie tego ruchu do serwisów biorących udział w projekcie, które mogą oferować bardziej interesujące danego użytkownika produkty czy usługi.

Rejestracja w Promoring.pl i instalacja toolbar’a w sklepie internetowym jest darmowa i nie wymaga żadnej wiedzy programistycznej (wstawienie jednej linijki kodu). W ciągu 24 godzin toolbar sprawdzi jaką oglądalność ma zarejestrowany sklep i rozpocznie jego promocję na innych sklepach z innych branż o podobnej oglądalności (w tak zwanym ringu).

Toolbar Promoringu na przykładzie jendego ze sklepów

Toolbar Promoringu na przykładzie jendego ze sklepów

Opcjami dodatkowymi (płatnymi, na których zarabiają twórcy pomysłu) są: favikona przy linku oraz pogrubienie linku – każda z opcji za 49 zł.

Po 30-dniowej analizie wyników działania Promoring.pl w wersji beta wiemy, że nasz majstersztyk generuje sprzedaż, nie zmniejsza współczynnika konwersji, ani nie zwiększa współczynnika odrzuceń. Jednym słowem wprowadziliśmy na rynek ciekawe narzędzie do promocji ebiznesu – przekonuje Maciej Białek.

Zdradza również, że plany na najbliższą przyszłość to 1500 sklepów współpracujących, stworzenie innych ringów dla „nie-sklepów” oraz utrzymanie prostoty narzędzia i jego funkcjonalności.

Promoring.pl

Dawid ZarazińskiPromoring: nie marnuj przypadkowego ruchu w twoim e-sklepie

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.