Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?

W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej platformy e-commerce w Polsce, grudzień to czas, kiedy domy powinny emanować przytulnością i ciepłem świątecznego klimatu. W związku z tym w internetowych koszykach dominowały produkty takie jak ręcznie robiona ceramika, świece sojowe oraz personalizowane kubki i filiżanki. Te artykuły wygenerowały 23% wzrost wartości transakcji (GMV) w porównaniu do listopada. Polacy coraz częściej kupują z myślą o innych, co widać w wyborze prezentów. Wzrost sprzedaży zanotowały produkty z kategorii drobnego AGD i RTV, takie jak gadżety do telefonów czy maszyny do szycia, które odnotowały 63% wzrost GMV.

Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę? 1

Złoto, srebro i boksy prezentowe

Zaskakującym trendem jest 42% wzrost sprzedaży złota i srebra w porównaniu do listopada. Małe sztabki inwestycyjne oraz biżuteria stają się popularnymi prezentami, które łączą wartość materialną z symboliczną. Polacy coraz częściej wybierają podarunki z myślą o przyszłości. Również boksy prezentowe, czyli tematyczne zestawy produktów, zyskały na popularności. W wielu sklepach internetowych były to najczęściej kupowane artykuły w grudniu. Boksy prezentowe rozwiązują problem braku czasu na kompletowanie prezentu oraz niepewności co do trafności podarunku. Dla sprzedawców to również sposób na sprzedaż towarów niekoniecznie związanych ze świętami.

Rozwój pasji i podróże

Dane Shopera wskazują, że przed świętami Polacy chętnie inwestują w asortyment związany z rozwojem pasji. Produkty takie jak łyżwy, akcesoria do wspinaczki, odzież termiczna czy bieżnie odnotowały 55% wzrost wartości transakcji w grudniu. Ciekawym zjawiskiem jest także 63% wzrost sprzedaży bielizny, piżam i strojów kąpielowych w porównaniu do października. Produkty związane z podróżowaniem, takie jak walizki i plecaki, odnotowały trzykrotny wzrost GMV względem grudnia 2023 roku. Sezon zimowy to doskonały moment na zaistnienie dla marek oferujących tego typu produkty. Rosnąca popularność tak różnorodnych grup produktowych pokazuje, że sezonowe potrzeby i rozwój pasji mogą generować niespodziewane zyski dla sprzedawców online przez cały rok.

Wpisy promowane

Wydarzenia

IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025

Najnowsze wpisy

Scroll to Top