Przegląd praktyk usability w polskim e-Commerce

Niemal 100% internautów słyszało o zakupach przez internet, a około 70% deklaruje, że przynajmniej raz z niej skorzystała, jedna trzecia z nich robi zakupy przez Internet  kilka razy w miesiącu, a ponad 40% z nich –  kilka razy w roku. Przegląd praktyk usability w polskim e-commerce wykonany przez Katarzynę Osińską jest skierowany do właścicieli i twórców sklepów internetowych oraz wszystkich zainteresowanych tematyką użyteczności.
Sklepy internetowe przyciągają promocjami, bonusami, konkurencyjnymi cenami, asortymentem wysokiej jakości, reklamują się w portalach internetowych, walczą o pierwsze miejsce w wyszukiwarkach – a wszystko po to, by pozyskać klienta i zwiększyć zyski ze sprzedaży. Z drugiej strony, jak sklepy dbają o to, by klienta nie stracić? W czasach, gdy własny sklep internetowy można uruchomić kupując gotową aplikację  za mniej niż 100 zł, mniejsze firmy najczęściej na tym kończą działania związane z otwarciem tego kanału sprzedaży. Także przedsiębiorstwa, które nie decydują się na gotowe rozwiązania, a zlecają je zewnętrznym wykonawcom, myślą przede wszystkim o pokazaniu produktu i umożliwieniu jego zakupu, nie myśląc o formie przekazu, ogólnym odbiorze sklepu, czy elementach ułatwiających klientowi poruszanie się po nim.

A właśnie dbałość o szczegóły i zorientowanie na użytkownika (User-Centered Design) w dużej mierze wpływa na sukces sklepu internetowego – badania Nielsen Norman Group wykazują, że poprawa użyteczności sklepów internetowych może spowodować zwiększenie ich obrotów od 100% do nawet 400%. Użytkownicy efektywniej znajdują interesujące ich produkty, liczba porzucanych koszyków jest mniejsza, zaś przywiązanie do marki wzrasta.

Przegląd praktyk usability w polskim e-commerce wykonany przez Katarzynę Osińską, architekta informacji w firmie Internet Works oraz konsultanta Simplo.pl, jest skierowany do właścicieli i twórców sklepów internetowych oraz wszystkich zainteresowanych tematyką użyteczności. Ma na celu wskazanie i propagowanie dobrych rozwiązań oraz zwrócenie uwagi na złe praktyki usability. Na jego potrzeby przeanalizowano sklepy: merlin.pl, morele.net, militaria.pl, empik.com oraz komputronik.pl.

Przegląd: www.simplo.pl/wiedza

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry