Niemal 100% internautów słyszało o zakupach przez internet, a około 70% deklaruje, że przynajmniej raz z niej skorzystała, jedna trzecia z nich robi zakupy przez Internet kilka razy w miesiącu, a ponad 40% z nich – kilka razy w roku. Przegląd praktyk usability w polskim e-commerce wykonany przez Katarzynę Osińską jest skierowany do właścicieli i twórców sklepów internetowych oraz wszystkich zainteresowanych tematyką użyteczności.
Sklepy internetowe przyciągają promocjami, bonusami, konkurencyjnymi cenami, asortymentem wysokiej jakości, reklamują się w portalach internetowych, walczą o pierwsze miejsce w wyszukiwarkach – a wszystko po to, by pozyskać klienta i zwiększyć zyski ze sprzedaży. Z drugiej strony, jak sklepy dbają o to, by klienta nie stracić? W czasach, gdy własny sklep internetowy można uruchomić kupując gotową aplikację za mniej niż 100 zł, mniejsze firmy najczęściej na tym kończą działania związane z otwarciem tego kanału sprzedaży. Także przedsiębiorstwa, które nie decydują się na gotowe rozwiązania, a zlecają je zewnętrznym wykonawcom, myślą przede wszystkim o pokazaniu produktu i umożliwieniu jego zakupu, nie myśląc o formie przekazu, ogólnym odbiorze sklepu, czy elementach ułatwiających klientowi poruszanie się po nim.
A właśnie dbałość o szczegóły i zorientowanie na użytkownika (User-Centered Design) w dużej mierze wpływa na sukces sklepu internetowego – badania Nielsen Norman Group wykazują, że poprawa użyteczności sklepów internetowych może spowodować zwiększenie ich obrotów od 100% do nawet 400%. Użytkownicy efektywniej znajdują interesujące ich produkty, liczba porzucanych koszyków jest mniejsza, zaś przywiązanie do marki wzrasta.
Przegląd praktyk usability w polskim e-commerce wykonany przez Katarzynę Osińską, architekta informacji w firmie Internet Works oraz konsultanta Simplo.pl, jest skierowany do właścicieli i twórców sklepów internetowych oraz wszystkich zainteresowanych tematyką użyteczności. Ma na celu wskazanie i propagowanie dobrych rozwiązań oraz zwrócenie uwagi na złe praktyki usability. Na jego potrzeby przeanalizowano sklepy: merlin.pl, morele.net, militaria.pl, empik.com oraz komputronik.pl.
Przegląd: www.simplo.pl/wiedza
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!