W 2007 roku amerykańskie firmy zainwestowały w reklamę internetową ponad 21 miliardów dolarów – 26% więcej niż rok wcześniej. To kolejny rekord w branży interaktywnej. Czy szykują się następne?
Internet jest trzecim największym medium reklamowym w Stanach Zjednoczonych. Wyprzedza go tylko prasa i telewizja. Na reklamę w prasie amerykańskie firmy wydały 48.6 miliarda USD, koszty promocji telewizyjnej to 31.2 miliarda USD.
Największy udział w inwestycjach w reklamę online przypadł promocji w wyszukiwarkach – 42% oraz kampaniom banerowym – 21%. Podobnie było w 2006 roku.
Raport Internet Advertising Revenue Report stworzony przez Interactive Advertising Bureau (IAB) i PricewaterhouseCoopers, potwierdza widoczny trend rokrocznego zwiększania się budżetów przeznaczanych na kampanie internetowe. W ostatnim dziesięcioleciu inwestycje w reklamę online wzrosły dwunastokrotnie – z 0.9 miliarda do 21.2 miliarda USD.
Trendy widoczne w Stanach Zjednoczonych znajdują swoje odzwierciedlenie na polskim rynku. W 2007 roku polskie firmy zainwestowały o 67 milionów złotych więcej w reklamę online niż w promocję radiową. Zmniejszeniu uległ dystans między Internetem a mediami tradycyjnymi – prasą, telewizją.
Skuteczność reklamy internetowej zwiększa się z każdym rokiem. To powoduje, że budżety przeznaczane na promocję w sieci są coraz większe. Wiąże się z tym także wzrost oczekiwań klientów względem agencji interaktywnych. Takie połączenie stymuluje rozwój branży reklamy internetowej, jak również biznesu korzystającego z jej usług. – komentuje Michał Wojda, Account Director agencji interaktywnej EURA7.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.