Według raportu „Preferencje zakupowe użytkowników serwisu Skapiec.pl w okresie od stycznia 2009 do czerwca 2009 w kategorii Notebooki w dziale Komputery” współczesny notebook powinien być mały i lekki, a jednocześnie maksymalnie wydajny.
Stawiamy na sprzęt renomowanych marek. Rozgrywkę o serca i portfele polskich e-konsumentów nadal wygrywa Hewlett–Packard. Producent ten jest faworytem od początku 2008 roku. W trakcie analizowanych 6 m-cy uzyskał 20,33 proc. wskazań. Wyprzedził tym samym o kilka punktów procentowych Toshibę, która odnotowała na swym koncie 16,86 proc. wszystkich wyborów. Na trzeciej pozycji uplasował się Asus (15,61 proc.).
Wspomniane marki zdystansowały produkty z logo:
- IBM Lenovo (8,54 proc.),
- Dell (7,84 proc.),
- Acer (6,07 proc.),
- Sony (5,03 proc.),
- Samsung (3,79 proc.)
- Fujitsu-Siemens (obecnie Fujitsu – 3,66 proc.).
Producent przestał być najbardziej istotnym kryterium wyboru laptopa. Z ok. 25 proc. wskazań spadł na drugą pozycję. Internauci przywiązują aktualnie największą wagę do rozmiaru matrycy (26,28 proc. wskazań).
Co ciekawe, najmniejsze znaczenie dla osób poszukujących notebooka za pośrednictwem Skąpiec.pl ma cena (uzyskała jedynie 0,86 proc. wskazań). Istotniejsze od niej okazały się m.in. takie parametry jak Pamięć RAM, Procesor, Dysk, System operacyjny, Komunikacja czy Napęd optyczny.
Największą popularnością w pierwszym półroczu 2009 cieszyły się matryce o wartości 15,4’’ (23,15 proc. wskazań). Na drugim miejscu uplasowały się 17-stki (11,38 proc.), a na trzecim wyświetlacze 10-calowe ( 5,62 proc.). Poza podium znalazła się wartość 15,4” 1680×1050 (5,40 % wyborów).
Kolejne wartości w kolejności malejącej to:
- 13’’ (5,03 %),
- 15,4” 1440×900 (4,86 %).
Biorąc pod uwagę wyniki poprzedniego raportu (październik 2008 – marzec 2009), widzimy, że coraz większe udziały w polskim rynku mają lekkie i mobilne netbooki. Wystarczy wspomnieć, że matryce 10-calowe awansowały z pozycji piątej na miejsce trzecie. Zdecydowanie wzrosło także zainteresowanie przekątnymi ekranu 13”.
Mimo że cena odgrywa znikomą rolę na tle pozostałych parametrów, potencjalni nabywcy skłaniają się ku najtańszym modelom komputerów przenośnych.Najczęściej wybierano przedział cenowy do 2000 zł (18,30 proc.).
Najrzadziej sięgamy po notebooki z najdroższej półki:
- od 5000 do 6000 zł (2,55 proc.),
- od 9000 zł (1,72 proc.),
- od 7000 do 9000 (1,07 proc.).
W ramach parametru Pamięć RAM na pierwszym miejscu uplasowała się wartość „2 GB i więcej” (50,04proc.) Warto wspomnieć o drugiej pozycji, na której znalazła się wartość 4 GB (23,97 proc.). Z każdym miesiącem zwiększała ona swój udział w rynku – wzrost z ok. 19 proc. wszystkich wyborów (styczeń 2009) do ok. 30 proc. (czerwiec 2009).
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!