Według raportu „Preferencje zakupowe użytkowników serwisu Skapiec.pl w okresie od stycznia 2009 do czerwca 2009 w kategorii Notebooki w dziale Komputery” współczesny notebook powinien być mały i lekki, a jednocześnie maksymalnie wydajny.
Stawiamy na sprzęt renomowanych marek. Rozgrywkę o serca i portfele polskich e-konsumentów nadal wygrywa Hewlett–Packard. Producent ten jest faworytem od początku 2008 roku. W trakcie analizowanych 6 m-cy uzyskał 20,33 proc. wskazań. Wyprzedził tym samym o kilka punktów procentowych Toshibę, która odnotowała na swym koncie 16,86 proc. wszystkich wyborów. Na trzeciej pozycji uplasował się Asus (15,61 proc.).
Wspomniane marki zdystansowały produkty z logo:
- IBM Lenovo (8,54 proc.),
- Dell (7,84 proc.),
- Acer (6,07 proc.),
- Sony (5,03 proc.),
- Samsung (3,79 proc.)
- Fujitsu-Siemens (obecnie Fujitsu – 3,66 proc.).
Producent przestał być najbardziej istotnym kryterium wyboru laptopa. Z ok. 25 proc. wskazań spadł na drugą pozycję. Internauci przywiązują aktualnie największą wagę do rozmiaru matrycy (26,28 proc. wskazań).
Co ciekawe, najmniejsze znaczenie dla osób poszukujących notebooka za pośrednictwem Skąpiec.pl ma cena (uzyskała jedynie 0,86 proc. wskazań). Istotniejsze od niej okazały się m.in. takie parametry jak Pamięć RAM, Procesor, Dysk, System operacyjny, Komunikacja czy Napęd optyczny.
Największą popularnością w pierwszym półroczu 2009 cieszyły się matryce o wartości 15,4’’ (23,15 proc. wskazań). Na drugim miejscu uplasowały się 17-stki (11,38 proc.), a na trzecim wyświetlacze 10-calowe ( 5,62 proc.). Poza podium znalazła się wartość 15,4” 1680×1050 (5,40 % wyborów).
Kolejne wartości w kolejności malejącej to:
- 13’’ (5,03 %),
- 15,4” 1440×900 (4,86 %).
Biorąc pod uwagę wyniki poprzedniego raportu (październik 2008 – marzec 2009), widzimy, że coraz większe udziały w polskim rynku mają lekkie i mobilne netbooki. Wystarczy wspomnieć, że matryce 10-calowe awansowały z pozycji piątej na miejsce trzecie. Zdecydowanie wzrosło także zainteresowanie przekątnymi ekranu 13”.
Mimo że cena odgrywa znikomą rolę na tle pozostałych parametrów, potencjalni nabywcy skłaniają się ku najtańszym modelom komputerów przenośnych.Najczęściej wybierano przedział cenowy do 2000 zł (18,30 proc.).
Najrzadziej sięgamy po notebooki z najdroższej półki:
- od 5000 do 6000 zł (2,55 proc.),
- od 9000 zł (1,72 proc.),
- od 7000 do 9000 (1,07 proc.).
W ramach parametru Pamięć RAM na pierwszym miejscu uplasowała się wartość „2 GB i więcej” (50,04proc.) Warto wspomnieć o drugiej pozycji, na której znalazła się wartość 4 GB (23,97 proc.). Z każdym miesiącem zwiększała ona swój udział w rynku – wzrost z ok. 19 proc. wszystkich wyborów (styczeń 2009) do ok. 30 proc. (czerwiec 2009).
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.