Startuje kampania promująca aplikacje Google

Opublikowano: 5 sierpnia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Po ostatniej umowie Microsoftem i Yahoo, rywalizacja pomiędzy korporacją z Redmond a Google weszła w kolejną fazę. Po ogłoszeniu prac nad powstaniem systemu operacyjnego Chrome OS i zapowiedziach nowej wersji Office’a online – nadszedł czas na reklamową ofensywę: „Going Google”.

Kampania promująca „Going Google” bardzo otwarcie kieruje się w stronę biznesowych użytkowników Microsoft Office’a. Seria reklam ma pokazywać jak i dlaczego 3 tys. firm dziennie postanawia korzystać z aplikacji Google. Najważniejszą częścią kampanii będą jednak billboardy umieszczone w czterech najważniejszych miastach USA, które każdego dnia przez miesiąc będą zawierać nową informację na temat rozwiązań firmy z Mountain View.

Google przekonuje, że do tej pory z różnych kombinacji Gmaila, Kalendarza, Dokumentów i innych aplikacji, skorzystało 1,75 mln firm, organizacji i instytucji edukacyjnych. To oczywiście kropla w porównaniu z liczbą podmiotów używających Microsoft Office’a. Google jednak stara się być twórcze i przekonujące w mówieniu ludziom o tym, że ich produkty są lepsze. Musi się zresztą spieszyć, aby zdążyć przed premierą Office’a online, który zadebiutuje w przyszłym roku.

Firma chce również wykorzystać potencjał Twittera. Zachęca więc do śledzenia konta GoogleAtWork, gdzie prezentowane są historie związane z wykorzystywaniem narzędzi Google oraz wykorzystywania tagu #gonegoogle.

Powstała również specjalna strona „Spread the word”, która chce ułatwiać ludziom korzystającym z Gmaila, Kalendarza itd. dzielenie się „dobrą nowiną”. Można więc wysłać promocyjnego maila do znajomych, czy wydrukować ulotkę do rozdania we własnej firmie.

Google obiecuje również amerykańskim użytkownikom specjalne „smakołki”. W każdym tygodniu sierpnia będą one dostępne dla tych, którzy opiszą swoje doświadczenia z przejściem na rozwiązania firmy z Mountain View.

Czy to wystarczy by przekonać nieprzekonanych? Trudno powiedzieć. Niewątpliwie jednak warto poczekać na odpowiedź ze strony Microsoftu. No i nie można nie zauważyć, że wyjście poza online jest dużym wydarzeniem w świecie Google.

admagazine.pl

admagazine.plStartuje kampania promująca aplikacje Google

Podziel się!

O autorze

admagazine.pl