Po ostatniej umowie Microsoftem i Yahoo, rywalizacja pomiędzy korporacją z Redmond a Google weszła w kolejną fazę. Po ogłoszeniu prac nad powstaniem systemu operacyjnego Chrome OS i zapowiedziach nowej wersji Office’a online – nadszedł czas na reklamową ofensywę: „Going Google”.
Kampania promująca „Going Google” bardzo otwarcie kieruje się w stronę biznesowych użytkowników Microsoft Office’a. Seria reklam ma pokazywać jak i dlaczego 3 tys. firm dziennie postanawia korzystać z aplikacji Google. Najważniejszą częścią kampanii będą jednak billboardy umieszczone w czterech najważniejszych miastach USA, które każdego dnia przez miesiąc będą zawierać nową informację na temat rozwiązań firmy z Mountain View.
Google przekonuje, że do tej pory z różnych kombinacji Gmaila, Kalendarza, Dokumentów i innych aplikacji, skorzystało 1,75 mln firm, organizacji i instytucji edukacyjnych. To oczywiście kropla w porównaniu z liczbą podmiotów używających Microsoft Office’a. Google jednak stara się być twórcze i przekonujące w mówieniu ludziom o tym, że ich produkty są lepsze. Musi się zresztą spieszyć, aby zdążyć przed premierą Office’a online, który zadebiutuje w przyszłym roku.
Firma chce również wykorzystać potencjał Twittera. Zachęca więc do śledzenia konta GoogleAtWork, gdzie prezentowane są historie związane z wykorzystywaniem narzędzi Google oraz wykorzystywania tagu #gonegoogle.
Powstała również specjalna strona „Spread the word”, która chce ułatwiać ludziom korzystającym z Gmaila, Kalendarza itd. dzielenie się „dobrą nowiną”. Można więc wysłać promocyjnego maila do znajomych, czy wydrukować ulotkę do rozdania we własnej firmie.
Google obiecuje również amerykańskim użytkownikom specjalne „smakołki”. W każdym tygodniu sierpnia będą one dostępne dla tych, którzy opiszą swoje doświadczenia z przejściem na rozwiązania firmy z Mountain View.
Czy to wystarczy by przekonać nieprzekonanych? Trudno powiedzieć. Niewątpliwie jednak warto poczekać na odpowiedź ze strony Microsoftu. No i nie można nie zauważyć, że wyjście poza online jest dużym wydarzeniem w świecie Google.
Wpisy promowane
- Jak programy lojalnościowe zwiększają sprzedaż oraz budują lojalność Twoich klientów? Zobacz, co mówi o tym najnowszy raport Motivation Direct!Wzrost sprzedaży to jeden z głównych powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wprowadzenie programów lojalnościowych. Badania przeprowadzone przez Motivation ...
- Elastyczność, skalowalność i bezpieczeństwo – co firmy zyskują dzięki pracy w chmurze?Firmy potrzebują dziś elastycznego środowiska IT, które nadąży za zmianamiSzybko zmieniający się rynek, presja kosztowa i rosnące wymagania klientów sprawiają, ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!