Raport eCommerce Trends 2020 podsumowuje badanie przeprowadzone przez Divante wspólnie z Instytutem Kantar. W raporcie można znaleźć analizę 12 trendów przyszłości, a także podsumowania z ubiegłego roku, m.in. tych trendów, które wygenerowały najwyższe poziomy ROI i stanowiły istotny czynnik w procesie skalowania sprzedaży.
Sektor eCommerce znajduje się w czołówce zmian technologicznych. Niestety, gdy rewolucje technologiczne ogłasza się co kwartał, można czuć się zagubionym podczas wybierania ścieżki biznesowej. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się przebadać 40 trendów w sektorze eCommerce, ocenić je na podstawie opinii praktyków, a następnie wybrać najbardziej kluczowe kierunki rozwoju – mówi Tomasz Karwatka, Prezes Zarządu Divante
Najbardziej znaczące trendy eCommerce w 2019 r.
Mobile to sposób na wyższą konwersję
Technologie mobile okazały się najważniejszą grupą inwestycji prowadzonych w 2019 r. w sektorze eCommerce – od tych najbardziej oczywistych, tj. aplikacji i płatności, do nowszych, jak social commerce lub marketplaces, które jednak przejmują wiodącą rolę w zwiększaniu sprzedaży online.
Big Data jako klucz do umysłów użytkowników
Firmy chcą odpowiadać na potrzeby konsumentów i dlatego przywiązują wielką wagę do rozwiązań wykorzystujących gromadzenie i przetwarzanie danych, np. Big Data, uczenia maszynowego (Machine Learning) czy sztucznej inteligencji (AI).
Sztuczna inteligencja w nieunikniony sposób zmienia zasady gry
Sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence) wspiera firmy w zrozumieniu danych i podsuwaniu klientowi idealnie dopasowanych sugestii.
Kwestie bezpieczeństwa jako wyzwanie
Większa liczba danych klientów w posiadaniu firm łączy się z koniecznością zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Obecnie firmy mierzą się z RODO, ale wiele wyzwań dotyczących bezpieczeństwa ujawni się dopiero w przyszłości, razem z rozwojem zaawansowanych technologii, takich jak chociażby krytpowaluty.
Inwestycje o najwyższym wskaźniku ROI w 2019 r.
W 2019 r. nie było lepszego sposobu zwiększenia współczynnika konwersji na urządzeniach mobilnych niż koncentracja na ułatwianiu płatności mobilnych. Jak wskazują wewnętrzne badania Divante istnieje o 10% większe prawdopodobieństwo, że klient dokona zakupu, jeśli dostępna jest opcja z płatnością za pomocą cyfrowego portfela, np. Apple Pay, Android Pay, Samsung Pay lub PayPal.
Kolejnym trendem o wysokim ROI jest Social Commerce. Sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych (tzw. social selling) to nie tylko wiarygodna alternatywa dla tradycyjnego eCommerce, lecz również jego uzupełnienie.
Trendy o największym wpływie w ciągu następnych 5 lat
Wraz z rosnącym zakresem stosowania sztucznej inteligencji, kryptowalut, wirtualnej rzeczywistości oraz innych rozwijających się trendów oczekujemy nowych i rewolucyjnych sposobów, dzięki którym klienci na całym świecie będą mogli robić zakupy online. Zwiększeniu ulegnie rola płatności mobilnych podobnie jak platform mediów społecznościowych w sektorze eCommerce.
W badaniu wzięło udział ponad 250 ekspertów i managerów eCommerce, którzy opowiedzieli o wdrażaniu innowacji w obszarze sprzedaży online.
Raport eCommerce Trends 2020 przygotowanego przez Divante i Instytut Kantar można pobrać na https://divante.com/ecommerce-trends
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.