Udany 2006 rok dla Bankier.pl

Bankier.pl S.A. ogłosił wyniki finansowe za 2006 rok. Podniesiona w październiku ubiegłego roku prognoza finansowa, w tym zysk netto o 50%, została z sukcesem zrealizowana. Spółka osiągnęła 9,075 miliona złotych przychodu i wypracowała 1,134 miliona złotych zysku. Wartości te są znacznie wyższe, niż zakładane wyniki finansowe w prospekcie emisyjnym z czerwca zeszłego roku.
Ogłoszone przez Bankier.pl S.A. w prospekcie emisyjnym prognozy finansowe dotyczące 2006 roku zostały znacząco podniesione w dniu 09.10.2006. Wówczas też szczególnie istotna prognoza zysku netto wzrosła o 50%. Zgodnie z opublikowanym sprawozdaniem finansowym za 2006 rok podniesione prognozy zostały wykonane, a w przypadku większości parametrów – w tym najważniejszych, jak przychody ze sprzedaży czy zysk netto – zostały nawet nieznacznie przekroczone.

W 2006 roku Bankier.pl S.A. osiągnął przychody w wysokości 9,075 miliona złotych. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 1,134 miliona złotych, realizując przy tym podniesioną w październiku 2006 r. prognozę i znacznie przekraczając plany z prospektu emisyjnego z czerwca zeszłego roku.

W ramach środków pozyskanych z przeprowadzonej w czerwcu 2006 roku publicznej emisji akcji, Bankier.pl S.A. przeprowadził między innymi gruntowną modernizację infrastruktury emisyjnej, służącej do dostarczania użytkownikom treści i usług oferowanych przez Spółkę.

Również ze środków pozyskanych z emisji akcji Bankier.pl poniósł nakłady na modernizację istniejących serwisów i produktów. W ramach rozwoju organicznego portalu powstały między innymi: telewizja internetowa Bankier.TV, serwis blogowy Blogbank.pl oraz całkowicie nowe Forum dyskusyjne.

Kluczowym aspektem mającym na celu wzmocnienie pozycji Bankier.pl w biznesowym segmencie Internetu były poczynione akwizycje. Bankier.pl S.A. przejął kontrolę na serwisami PRNews.pl, PIT.pl i VAT.pl (dotychczas nabyto 54% udziałów) oraz Mojeauto.pl prowadzonym przez Internet Service S.A. (dotychczas nabyto 90,7% akcji). Wszystkie te portale i serwisy posiadają komplementarne dla prezentowanych przez Bankier.pl treści.

Mimo że upłynęło zaledwie 10 miesięcy od publicznej emisji akcji, skutki objętej przez zarząd spółki strategii są widoczne już teraz.  W lutym 2007 roku biznesowe strony Bankier.pl zanotowały w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku ponad 75% wzrost liczby użytkowników oraz ponad trzykrotny wzrost liczby odsłon osiągając odpowiednio poziom 1,35 mln i 45,49 mln.

„Obserwujemy pierwsze skutki naszej przemyślanej strategii rozwoju, która łączy organiczne rozwijanie posiadanych serwisów i akwizycję nowych. Pozwoliła nam ona wyraźnie zdystansować dotychczasowych rywali i nawiązać konkurencję z największymi graczami na rynku.” – mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Bankier.pl SA. „Wzrost liczby użytkowników o 75% na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy czyni z nas najbardziej dynamicznie rozwijające się internetowe medium biznesowe i z pewnością przełoży się na generowane przez nas wyniki finansowe.” – dodaje Jażdżyński.

Osiągnięte w ten sposób wyniki zapewniły Bankier.pl pierwszą pozycję wśród niezależnych portali biznesowych w polskim Internecie oraz umożliwiły podjecie rywalizacji z sekcjami biznesowymi portali horyzontalnych. Pod względem liczby użytkowników w kategorii Biznes, Finanse, Prawo w rankingu badania Megapanel PBI/Gemius Bankier.pl wyprzedził takie portale jak: Interia.pl, Money.pl, Gazeta.pl, Infor.pl

„Dynamicznie rosnąca liczba odsłon na naszych serwisach biznesowych to efekt ciężkiej pracy całego  zespołu i ciągłego dostosowywania treści i usług do oczekiwań użytkowników. Trzykrotna przewaga nad Money.pl to już swego rodzaju nokaut.” – podkreśla Maciej Klepacki, marketing manager w Bankier.pl SA.

www.bankier.pl

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry