Agencja Janmedia przeprowadziła krótkie badanie dotyczące dostępności stron internetowych polskich partii dla osób niewidomych i niedowidzących.
Wyniki wyszły nader ciekawie. Zwłaszcza jeżeli chodzi o stronę www Samoobrony RP. Okazało się bowiem, że znajdują się na niej ukryte reklamy tekstowe firmy produkującej okna i drzwi. Reklamy są niewidoczne gołym okiem, ale znacznie utrudniają korzystanie z zasobów strony osobom używającym czytniki ekranowe (osoby niewidome i niedowidzące).
Poza tym takie umieszczanie tekstów reklam na stronie jest nielegalnym wg Google działaniem mającym na celu polepszyć pozycję reklamowanej witryny Drzwi.pl w wyszukiwarkach. Krótko mówiąc jest to SPAM.
„Aby zobaczyć teksty reklam na stronie Samoobrony wystarczy w przeglądarce internetowej wyłączyć tzw. obsługę stylów. Widok jest naprawdę zaskakujący.” – mówi Tomasz Kępski, specjalista ds. dostępności Janmedia
Jeśli chodzi o samo badanie to okazało się, że żadna z badanych oficjalnych stron partii (PO, PiS, LPR, PSL, Samoobrona RP, LiD) nie jest w pełni dostosowana do wymogów „dostępności” (określonych na www.w3c.org). Analiza serwisów pod względem spełniania wymogów dostępności składała się z dwóch części: analizy eksperckiej oraz badania z 3 użytkownikami (2 niewidomych i 1 niedowidzący). Badanie wykazało, że żaden z serwisów nie został dostosowana w 100% do potrzeb osób z ograniczeniami związanymi z wadami wzroku. Najwięcej problemów podczas testów użytkownikom sprawiały nieopisane elementy graficzne (animacje Flash, zdjęcia, itp.) oraz słabo oznakowane lub zupełnie nieopisane elementy aktywne w postaci linków.
W Polsce kwestia dostępności (accessibility) nie jest uregulowana prawnie i być może stąd zaistniała sytuacja, jednak partie nie powinny lekceważyć swoich wyborców a dostępność stron internetowych także dla osób niepełnosprawnych powinna być w tym przypadku normą.
Film ilustrujący badanie stron polskich partii: link
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.