UOKiK obserwuje reklamy pop-up

Opublikowano: 11 sierpnia 2009. Kategoria: Bez kategorii. Tagi: , ,

Jak poinformowała Rzeczpospolita Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił zbadać uciążliwość reklam internetowych. Chodzi o utrudnienia związane z zamykaniem wyskakujących nośników reklamowych. Brak opcji zamknięcia okna lub uciekający krzyżyk to przykłady praktyk, które UOKiK ma zamiar ukrócić.

źródło: howstuffworks.com

źródło: howstuffworks.com

Jeden z pracowników agencji przygotowującej banery reklamowe w wypowiedzi dla Rzeczpospolitej przyznaje, że zdarzają się klienci, którzy sugerują by reklama zamykała się z opóźnieniem. W jednym przypadku zażądano prezentacji, która po kliknięciu w krzyżyk przekierowywałaby na stronę reklamodawcy. Przyczyną braku możliwości zamknięcia okna może też być niekompatybilność banera ze wszystkimi dostępnymi systemami i przeglądarkami.

Co grozi za praktyki utrudniające odbiorcom zamknięcie pop-up’ów? Firmy mogą być zmuszone do oddania 10 proc. swoich zeszłorocznych przychodów.

http://www.rp.pl/artykul/2,347226_Walka_z_uciekajacymi_reklamami_w_Internecie.html

Sylwester KozakUOKiK obserwuje reklamy pop-up

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.