Jak poinformowała Rzeczpospolita Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił zbadać uciążliwość reklam internetowych. Chodzi o utrudnienia związane z zamykaniem wyskakujących nośników reklamowych. Brak opcji zamknięcia okna lub uciekający krzyżyk to przykłady praktyk, które UOKiK ma zamiar ukrócić.

Jeden z pracowników agencji przygotowującej banery reklamowe w wypowiedzi dla Rzeczpospolitej przyznaje, że zdarzają się klienci, którzy sugerują by reklama zamykała się z opóźnieniem. W jednym przypadku zażądano prezentacji, która po kliknięciu w krzyżyk przekierowywałaby na stronę reklamodawcy. Przyczyną braku możliwości zamknięcia okna może też być niekompatybilność banera ze wszystkimi dostępnymi systemami i przeglądarkami.
Co grozi za praktyki utrudniające odbiorcom zamknięcie pop-up’ów? Firmy mogą być zmuszone do oddania 10 proc. swoich zeszłorocznych przychodów.
http://www.rp.pl/artykul/2,347226_Walka_z_uciekajacymi_reklamami_w_Internecie.html
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.