UOKiK obserwuje reklamy pop-up

Jak poinformowała Rzeczpospolita Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił zbadać uciążliwość reklam internetowych. Chodzi o utrudnienia związane z zamykaniem wyskakujących nośników reklamowych. Brak opcji zamknięcia okna lub uciekający krzyżyk to przykłady praktyk, które UOKiK ma zamiar ukrócić.

źródło: howstuffworks.com
źródło: howstuffworks.com

Jeden z pracowników agencji przygotowującej banery reklamowe w wypowiedzi dla Rzeczpospolitej przyznaje, że zdarzają się klienci, którzy sugerują by reklama zamykała się z opóźnieniem. W jednym przypadku zażądano prezentacji, która po kliknięciu w krzyżyk przekierowywałaby na stronę reklamodawcy. Przyczyną braku możliwości zamknięcia okna może też być niekompatybilność banera ze wszystkimi dostępnymi systemami i przeglądarkami.

Co grozi za praktyki utrudniające odbiorcom zamknięcie pop-up’ów? Firmy mogą być zmuszone do oddania 10 proc. swoich zeszłorocznych przychodów.

http://www.rp.pl/artykul/2,347226_Walka_z_uciekajacymi_reklamami_w_Internecie.html

Wpisy promowane

  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...
  • Ezoteryka a karty Tarota
    Stawianie Tarota to praktyka, którą wykorzystuje bardzo wiele osób. Jest to jeden ze sposobów, który umożliwia sprawdzenie tego co nas ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry