Widgety w Polsce

Opublikowano: 20 kwietnia 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Na polskim rynku działalność rozpoczął podmiot – spółka 8Fish – specjalizująca się w przygotowywaniu internetowych i systemowych widgetów reklamowych znajdujących wykorzystanie na światowych platformach komunikacyjnych jak: iGoogle, Netvibes, Facebook, a także w systemach operacyjnych Windows Vista, czy też Mac OS X.
Agencja interaktywna Autentika wydzieliła spółkę 8Fish Sp. z o.o. dedykowaną produkcji widgetów – elementów graficznych interfejsu użytkownika programów komputerowych umożliwiających komunikację programu z użytkownikiem.. Dotychczas zespół 8Fish przygotował kilkadziesiąt widgetów dostosowanych do różnych platform komunikacyjnych stworzonych zarówno na zamówienie klientów,  jak i autorstwa pracowników 8Fish. Są wśród nich widgety z informacjami  o repertuarze kin, programie TV, wynikach Lotto, wynikach sportowych, kursach walut, a także ułatwiającymi dostęp do aukcji Allegro, czy też Wikipedii.

8Fish przygotowuje widgety bezpośrednio na zlecenie klientów, jak też opracowuje kompleksowe strategie wykorzystania widgetów w działaniach promocyjnych.
Zainteresowanie tą nową formą Viral marketingu widoczne jest od kilku miesięcy na rynku Stanów Zjednoczonych, a także Europy Zachodniej. Rynek widgetów jest uważany za jeden z najbardziej przyszłościowych w reklamie internetowej. W marcu br. BusinessWeek donosił, że niektórzy marketerzy uważają potencjał reklamowy widgetów za bardziej obiecujący w działaniach skierowanych do społeczności internetowych, niż wyświetlane tam bannery reklamowe. Według ekspertów, widgety w lepszy sposób angażują użytkowników Internetu i pozwalają im budować zindywidualizowaną treść przekazów informacyjnych.

„ Potrzeby polskich internautów szybko rosną. Trzeba cały czas szukać nowych form dotarcia do użytkowników Internetu – mówi Michał Samojlik, Autentika. Podążając za trendami światowymi, zdecydowaliśmy się umożliwić naszym klientom pełne wykorzystanie tej niestandardowej formy reklamy. Zwiększamy tym samym efektywne i nietuzinkowe dotarcie Klientów do grup celowych,  zarówno w Internecie, jak i na pulpitach systemów operacyjnych”.
W chwili obecnej 8Fish przygotowuje Widgety niemalże na wszystkie dostępne platformy, które pozwalają na ich wykorzystanie, w tym. iGoogle, Netvibes, Facebook, Windows Vista, Mac OS X, oraz na wszystkie platformy blogowe udostępniające możliwość umieszczania widgetów. Na bazie własnych widgetów, 8Fish w niedługim czasie uruchomi produkt reklamowy dla firm umożliwiający promocję poprzez sieć autorskich widgetów 8Fish.
„Polscy reklamodawcy dostrzegą lada moment potencjał reklamowy  widgetów. Jest to najbliższa klientowi forma reklamy, która oprócz samego przekazu reklamowego dostarcza użytkownikom informacji, których potrzebują. Rosnące zainteresowanie stronami typu iGoogle, czy rozwijanie blogów przez użytkowników, potwierdzają nasze spostrzeżenia i niosą ze sobą niesamowity potencjał reklamowy” – dodaje Michał Samojlik.

Hanna LaskowskaWidgety w Polsce

Podziel się!

O autorze

hania