EasyGo.pl i Wakacje.pl podsumowały wyniki swojej pracy po 10 miesiącach 2009 roku. Dynamika wzrostu sprzedaży internetowej utrzymała się na poziomie roku ubiegłego zaś w tradycyjnym kanale sprzedaży (Punkty Obsługi Klienta) spadła o 9 proc. Cała branża turystyczna może zamknąć ten rok spadkami na poziomie około 7-8 proc. Szacunkowe porównanie wyników sprzedaży internetowej trzech największych portali turystycznych w Polsce wskazuje na ponad dwu krotną przewagę EasyGo.pl i Wakacje.pl nad Travelplanet.
Bez wątpienia jest to trudny rok dla branży turystycznej. Większość firm notuje spadki sprzedaży lub utrzymuje pozycje wynikowe z ubiegłego roku. Sektor turystyki internetowej z całą pewnością należy do tych drugich. – Dokonaliśmy analizy i podsumowania wyników naszej pracy za 10 miesięcy tego roku – informuje Michał Pilkiewicz, prezes Zarządu EasyGo.pl i Wakacje.pl. – Całościowa sprzedaż usług osiągnęła w tym czasie próg 128 mln zł. Dla porównania, rok wcześniej wypracowaliśmy dokładnie ten sam wynik. Wydaje się zatem, że pozycja największych graczy na rynku krajowej e-turystyki, mimo trudnego roku i kosztów związanych z czerwcowa fuzją jest bardzo dobra.
Michał Pilkiewicz zdecydowanie rozgranicza jednak sprzedaż w różnych kanałach i pozycjonuje zarządzane przez siebie firmy jako gracza stricte internetowego. – W samym tylko Internecie osiągnęliśmy już teraz wynik 114 mln zł, dokładnie taki sam jak w zeszłym roku, gdzie nie było widać jeszcze kryzysu. Utrzymanie zeszłorocznego poziomu sprzedaży na tak trudnym rynku oraz w trakcie procesu łączenia obu firm jest dla nas dobrym sygnałem na przyszłość.
Podsumowanie 10 miesięcznych wyników dostępnych w raportach inwestorskich, największego dla EasyGo.pl i Wakacje.pl konkurenta, wrocławskiej spółki Travelplanet wykazuje całościową sumę 138,5 mln zł. –Jeżeli przyjmiemy za obowiązującą metodologię Travelplanet z ubiegłego roku, w którym sprzedaż internetowa wycieczek to maksymalnie 40 proc. całego wyniku, to mamy tu lekko ponad 55 mln zł. Mogę więc przyjąć, że nasze spółki są bezapelacyjnym numerem jeden w polskim Internecie ze sprzedażą na poziomie 114 mln. Rachunek matematyczny wykazuje w tym sposobie liczenia ponad dwu krotną przewagę nad naszymi konkurentami.
Management EasyGo.pl i Wakacje.pl nie ukrywa, że należące do nich tradycyjne punkty sprzedaży, tzw. POK zanotowały w tym samym czasie spadek sprzedaży o 9 proc. – Sprzedaż tradycyjna traci, internet rośnie w siłę. To niezaprzeczalny fakt – podsumowuje Michał Pilkiewicz.
Całościowa sprzedaż turystyki w Polsce opiera się o tradycyjne kanały sprzedaży bezpośredniej i portale internetowe. – Jeżeli 10 miesięcy tego roku pokazało prawie 9 proc. spadek w dynamice sprzedaży tych pierwszych, to nawet zakładając, że część ruchu przejęły portale internetowe cała branża straciła w tym roku co najmniej 7-8 proc. Szacujemy, że taki będzie średni spadek wielkości rynku wyjazdów zagranicznych w Polsce.
Oba gdańskie portale tylko w październiku 2009 roku odnotowały blisko 17 proc. wzrost dynamiki sprzedaży w stosunku do wyników ubiegłorocznych. Takie współczynniki pozwalają Zarządowi optymistycznie patrzeć na wynik roczny, mimo, że przed branżą jeszcze dwa bardzo trudne miesiące pracy.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.