Wyniki finansowe za 10 miesięcy 2009 – EasyGo.pl i Wakacje.pl

EasyGo.pl i Wakacje.pl podsumowały wyniki swojej pracy po 10 miesiącach 2009 roku. Dynamika wzrostu sprzedaży internetowej utrzymała się na poziomie roku ubiegłego zaś w tradycyjnym kanale sprzedaży (Punkty Obsługi Klienta) spadła o 9 proc.  Cała branża turystyczna może zamknąć ten rok spadkami na poziomie około 7-8 proc. Szacunkowe porównanie wyników sprzedaży internetowej trzech największych portali turystycznych w Polsce wskazuje na ponad dwu krotną przewagę EasyGo.pl i Wakacje.pl nad Travelplanet.

Bez wątpienia jest to trudny rok dla branży turystycznej. Większość firm notuje spadki sprzedaży lub utrzymuje pozycje wynikowe z ubiegłego roku. Sektor turystyki internetowej z całą pewnością należy do tych drugich. – Dokonaliśmy analizy i podsumowania wyników naszej pracy za 10 miesięcy tego roku – informuje Michał Pilkiewicz, prezes Zarządu EasyGo.pl i Wakacje.pl. – Całościowa sprzedaż usług osiągnęła w tym czasie próg 128 mln zł. Dla porównania, rok wcześniej wypracowaliśmy dokładnie ten sam wynik. Wydaje się zatem, że pozycja największych graczy na rynku krajowej e-turystyki, mimo trudnego roku i kosztów związanych z czerwcowa fuzją jest bardzo dobra.

ew

Michał Pilkiewicz zdecydowanie rozgranicza jednak sprzedaż w różnych kanałach i pozycjonuje zarządzane przez siebie firmy jako gracza stricte internetowego. – W samym tylko Internecie osiągnęliśmy już teraz wynik 114 mln zł, dokładnie taki sam jak w zeszłym roku, gdzie nie było widać jeszcze kryzysu. Utrzymanie zeszłorocznego poziomu sprzedaży na tak trudnym rynku oraz w trakcie procesu łączenia obu firm jest dla nas dobrym sygnałem na przyszłość.

Podsumowanie  10 miesięcznych wyników dostępnych w raportach inwestorskich,  największego dla EasyGo.pl i Wakacje.pl konkurenta, wrocławskiej spółki Travelplanet wykazuje całościową sumę 138,5 mln zł. –Jeżeli przyjmiemy za obowiązującą metodologię Travelplanet z ubiegłego roku, w którym sprzedaż internetowa wycieczek to maksymalnie 40 proc. całego wyniku, to mamy tu lekko ponad  55 mln zł. Mogę więc przyjąć, że nasze spółki są bezapelacyjnym numerem jeden w polskim Internecie ze sprzedażą na poziomie 114 mln. Rachunek matematyczny wykazuje w tym sposobie liczenia ponad dwu krotną przewagę nad naszymi konkurentami.

Management EasyGo.pl i Wakacje.pl  nie ukrywa, że należące do nich tradycyjne punkty sprzedaży, tzw. POK zanotowały w tym samym czasie spadek sprzedaży o 9 proc. – Sprzedaż tradycyjna traci,  internet rośnie w siłę. To niezaprzeczalny fakt – podsumowuje Michał Pilkiewicz.

Całościowa sprzedaż turystyki w Polsce opiera się o tradycyjne kanały sprzedaży bezpośredniej i portale internetowe. – Jeżeli 10 miesięcy tego roku pokazało prawie 9 proc. spadek w dynamice sprzedaży tych pierwszych, to nawet zakładając, że część ruchu przejęły portale internetowe cała branża straciła w tym roku co najmniej 7-8 proc. Szacujemy, że taki będzie średni spadek wielkości rynku wyjazdów zagranicznych w Polsce.

Oba gdańskie portale tylko w październiku 2009 roku odnotowały blisko 17 proc. wzrost dynamiki sprzedaży w stosunku do wyników ubiegłorocznych. Takie współczynniki pozwalają Zarządowi optymistycznie patrzeć na wynik roczny, mimo, że przed branżą jeszcze dwa bardzo trudne miesiące pracy.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top