EasyGo.pl i Wakacje.pl podsumowały wyniki swojej pracy po 10 miesiącach 2009 roku. Dynamika wzrostu sprzedaży internetowej utrzymała się na poziomie roku ubiegłego zaś w tradycyjnym kanale sprzedaży (Punkty Obsługi Klienta) spadła o 9 proc. Cała branża turystyczna może zamknąć ten rok spadkami na poziomie około 7-8 proc. Szacunkowe porównanie wyników sprzedaży internetowej trzech największych portali turystycznych w Polsce wskazuje na ponad dwu krotną przewagę EasyGo.pl i Wakacje.pl nad Travelplanet.
Bez wątpienia jest to trudny rok dla branży turystycznej. Większość firm notuje spadki sprzedaży lub utrzymuje pozycje wynikowe z ubiegłego roku. Sektor turystyki internetowej z całą pewnością należy do tych drugich. – Dokonaliśmy analizy i podsumowania wyników naszej pracy za 10 miesięcy tego roku – informuje Michał Pilkiewicz, prezes Zarządu EasyGo.pl i Wakacje.pl. – Całościowa sprzedaż usług osiągnęła w tym czasie próg 128 mln zł. Dla porównania, rok wcześniej wypracowaliśmy dokładnie ten sam wynik. Wydaje się zatem, że pozycja największych graczy na rynku krajowej e-turystyki, mimo trudnego roku i kosztów związanych z czerwcowa fuzją jest bardzo dobra.
Michał Pilkiewicz zdecydowanie rozgranicza jednak sprzedaż w różnych kanałach i pozycjonuje zarządzane przez siebie firmy jako gracza stricte internetowego. – W samym tylko Internecie osiągnęliśmy już teraz wynik 114 mln zł, dokładnie taki sam jak w zeszłym roku, gdzie nie było widać jeszcze kryzysu. Utrzymanie zeszłorocznego poziomu sprzedaży na tak trudnym rynku oraz w trakcie procesu łączenia obu firm jest dla nas dobrym sygnałem na przyszłość.
Podsumowanie 10 miesięcznych wyników dostępnych w raportach inwestorskich, największego dla EasyGo.pl i Wakacje.pl konkurenta, wrocławskiej spółki Travelplanet wykazuje całościową sumę 138,5 mln zł. –Jeżeli przyjmiemy za obowiązującą metodologię Travelplanet z ubiegłego roku, w którym sprzedaż internetowa wycieczek to maksymalnie 40 proc. całego wyniku, to mamy tu lekko ponad 55 mln zł. Mogę więc przyjąć, że nasze spółki są bezapelacyjnym numerem jeden w polskim Internecie ze sprzedażą na poziomie 114 mln. Rachunek matematyczny wykazuje w tym sposobie liczenia ponad dwu krotną przewagę nad naszymi konkurentami.
Management EasyGo.pl i Wakacje.pl nie ukrywa, że należące do nich tradycyjne punkty sprzedaży, tzw. POK zanotowały w tym samym czasie spadek sprzedaży o 9 proc. – Sprzedaż tradycyjna traci, internet rośnie w siłę. To niezaprzeczalny fakt – podsumowuje Michał Pilkiewicz.
Całościowa sprzedaż turystyki w Polsce opiera się o tradycyjne kanały sprzedaży bezpośredniej i portale internetowe. – Jeżeli 10 miesięcy tego roku pokazało prawie 9 proc. spadek w dynamice sprzedaży tych pierwszych, to nawet zakładając, że część ruchu przejęły portale internetowe cała branża straciła w tym roku co najmniej 7-8 proc. Szacujemy, że taki będzie średni spadek wielkości rynku wyjazdów zagranicznych w Polsce.
Oba gdańskie portale tylko w październiku 2009 roku odnotowały blisko 17 proc. wzrost dynamiki sprzedaży w stosunku do wyników ubiegłorocznych. Takie współczynniki pozwalają Zarządowi optymistycznie patrzeć na wynik roczny, mimo, że przed branżą jeszcze dwa bardzo trudne miesiące pracy.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...