Dom mediowy Cormedia powstał w 2007 roku i specjalizuje się w prowadzeniu kampanii reklamowych w Internecie, począwszy od tworzenia strategii reklamowych, przez planowanie mediów, optymalizację prowadzonych działań, po szczegółową analizę skuteczności zakończonych kampanii. W ramach swojej działalności Cormedia tworzy również tematyczne sieci reklamowe. Z Agnieszką Klepacką, Dyrektorem handlowym Cormedia, rozmawiamy o bieżących działaniach firmy oraz reklamie internetowej, jej przyszłości i stanie obecnym.
Redakcja: Rok 2009 dla wielu firm z branży reklamowej był trudny. Klienci masowo cieli budżety albo wręcz rezygnowali ze wcześniej zaplanowanych kampanii. Jaki pod tym względem był 2009 dla Cormedia?
Agnieszka Klepacka: Ten rok dla Cormedia był trudny, ze względu na krótkowzroczne działanie konkurencyjnych podmiotów. Realizacja projektów reklamowych za wszelką cenę, udzielanie zabójczych rabatów, zmniejszanie cen wyjściowych – stało się standardem w 2009 roku. W Cormedia przyjęliśmy inną politykę: nie obniżyliśmy cennika CPM dla żadnej z sieci, nie przebijaliśmy się z konkurencją zmniejszaniem stawek za realizowane usługi reklamowe. Budowę przewagi konkurencyjnej opraliśmy o realizację projektów, dzięki którym możemy się wyróżnić na rynku. W konsekwencji podjętych decyzji naszą domeną stała realizacja projektów niestandardowych, wykorzystujących potencjał witryn i interaktywność medium, jakim jest Internet (galerie inspiracji, prezentacje typu wizualizer, hasła linkujące, czy specjalne interaktywne sekcje w formie include`a).
Cormedia jest właścicielem dwóch sieci tematycznych: budowlanej i sportowej. Może je Pani porównać, na jakim etapie rozwoju jest jedna i druga i jakie cele sobie stawiacie?
Praktycznie obie sieci są kompletne, czyli dysponują bardzo atrakcyjną reklamowo i zróżnicowaną powierzchnią reklamową, z bardzo mocnym podziałem na określone podkategorie tematyczne. Na pewno Budownictwoonline jest bardziej rozpoznawalnym brandem niż Sportsonline, ale intensywnie pracujemy nad tym, aby pozycja sieci sportowej była równie silna, jak budowlanej. Celem, który sobie postawiliśmy w ramach Sportsonline, jest być największą siecią sportową, z najlepszą ofertą na rynku (dotarcie do fanów określonych dyscyplin i osób zainteresowanych rekreacją i sportem).
Co nas jeszcze czeka w 2010 jeżeli chodzi o reklamę w Internecie? Będzie lepiej, kryzys się skończył? Jakie są prognozy i perspektywy?
W kontekście tego z czym mamy do czynienia w ramach kategorii Sport i Budownictwo to rysuje nam się bardzo optymistyczna perspektywa przychodów reklamowych w 2010 roku. Kryzysu nie odczuwamy. Klienci są bardziej wymagający, ale dla nas to dobrze, gdyż dużo większą wagę przywiązują do formy i kontekstu, w jakim wyświetlany jest przekaz reklamowy. Działania są zdecydowanie bardziej doprecyzowane, jeśli chodzi o miejsce i czas emisji.
Podkreślacie, że bardzo istotny jest dla was klient bezpośredni, i że większość realizowanych budżetów pochodzi nie z innych domów mediowych ale właśnie od klientów bezpośrednich. Jacy to klienci?
Zdecydowanie tak. Nasi reklamodawcy to m.in. Sopro, Purmo, Mapei, Immergas, Knauf Bauprodukte, Rehau, Monier, Gamet, Dyrup, Whirlpool, Kisan, Bruk-Bet, Marley, Klimatherm, Meblik itd…., jest ich bardzo wielu.
Ostatnio informowaliście o współpracy z agencją specjalizującą się w działaniach reklamowych na Facebooku, ale Wasza oferta będzie dotyczyć tylko sportu. Widzi Pani możliwości takich samych działań dla sieci budowlanej, czy jest w ogóle takie zainteresowanie?
Jak najbardziej. Zainteresowanie, ze strony klientów jest i to bardzo duże. Za chwilę uruchomimy już pierwsze tego typu projekty. W ramach Budownictwoonline jesteśmy promotorem działań wykorzystujących Social Media. Bardzo dużą część konferencji „Trendy w reklamie on-line”, którą zorganizowaliśmy w ramach tegorocznych targów BUDMA – przeznaczyliśmy na prezentację projektów Social Media w branży budowlanej. Spotkała się ona z dużym zainteresowaniem i gorącą dyskusją na ten temat.
Rozmawiamy o łączeniu social media z tradycyjną reklamą online, to może powie Pani jakie teraz są trendy wśród klientów, jakimi działaniami reklamowymi są najbardziej zainteresowani?
Tworzeniem serwisów społecznościowych dla wybranych grup zawodowych np. dekarzy, glazurników, instalatorów itp… i promowanie ich w sposób mniej lub bardziej tradycyjny w serwisach tematycznych. To w kontekście tzw. społeczności fachowców. Jeśli chodzi o fanów poszczególnych marek i komunikację z nimi – to pierwsze skrzypce grają: Facebook i Goldenline. Coraz popularniejsza staje się też komunikacja poprzez mikroblogi firmowe. Klienci wykazują duże zainteresowanie realizacją tego typu projektów.
A w jakim kierunku będzie podążać reklama internetowa w kolejnych latach? Raczej display czy social media? A może performance marketing?
Myślę, że hybryda tych trzech form. Będą się one wzajemnie przenikać, wspierać i uzupełniać. Najbardziej rozwinie się oczywiście Social Media i stanie się nieodzownym elementem obecności w sieci. To narzędzie komunikacji marketingowej odnotuje w najbliższych latach największy progres.
Tradycyjnie, na koniec proszę coś powiedzieć o najbliższych planach Cormedia.
Dalszy rozwój i wzbogacanie oferty sieci sportowej i budowlanej oraz uruchomienie zupełnie nowego projektu w ramach Cormedia, ale o tym na tym etapie nie chciałabym jeszcze mówić. Mogę zdradzić, że powołamy do życia nową sieć korelująca z siecią sportową, będąca jej uzupełnieniem.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiała: Hanna Laskowska, e-biznes.pl
Wpisy promowane
- Integracja danych z różnych źródeł jako klucz do sukcesu e-commerceW dzisiejszym świecie e-commerce dane stanowią jedno z najważniejszych aktywów biznesowych. Firmy zbierają informacje z różnych źródeł – od systemów ...
- Kiedy warto zacząć inwestować – najlepszy moment na wejście na giełdęInwestowanie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na budowanie długoterminowego majątku. W dobie rosnącej świadomości finansowej coraz więcej osób zastanawia się, ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.