XING w promocji dla polskich użytkowników

Opublikowano: 11 września 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

XING, operator międzynarodowej internetowej sieci biznesowej, poinformował o wprowadzeniu promocyjnej oferty dla dotychczasowych i nowych użytkowników.
Każdy zarejestrowany użytkownik, który zaprosi do rejestracji na platformie XING (www.xing.com) nowego uczestnika sieci z Polski, uzyska możliwość skorzystania bezpłatnie przez miesiąc z pakietu Premium. Pakiet Premium to karta dostępu do dodatkowych funkcji XING, m.in. portalu pracy „Marketplace” oraz ekskluzywnych ofert „PremiumWorld”. Możliwość gratisowego korzystania z pakietu Premium przez miesiąc będzie przysługiwać również osobie zaproszonej. Promocja potrwa od bieżącego tygodnia do początku października br.

Każdy z użytkowników platformy XING, który zaprosi nowego użytkownika z Polski, otrzyma możliwość korzystania z licznych dodatkowych funkcji oferowanych w pakiecie Premium. Dzięki sześciu pomyślnie zrealizowanym zaproszeniom, użytkownicy sieci XING uzyskają możliwość bezpłatnego użytkowania platformy przez pół roku, oszczędzając w ten sposób ponad 35 euro.

„Największa różnica pomiędzy nami a mniejszymi lokalnymi operatorami, takimi jak m.in. GoldenLine, polega na tym, że już teraz możemy zaoferować naszym polskim klientom dostęp do 3,5 mln użytkowników ze 190 krajów” – mówi Lars Hinrichs, założyciel i prezes zarządu XING AG. „Tym samym XING ma 35-krotnie większą liczbę użytkowników od kolejnej, co do wielkości, polskiej sieci biznesowej, GoldenLine. Co więcej, w najbliższych dniach nastąpi połączenie XING z ZoomInfo (www.zoominfo.com), wiodącą amerykańską wyszukiwarką kontaktów biznesowych, co zapewni naszym użytkownikom dostęp do ponad 18 mln profili przedstawicieli międzynarodowego środowiska biznesowego i ponad 3,8 mln profili firmowych, głównie z Ameryki, Kanady i Wielkiej Brytanii” – dodaje Hinrichs.

Już dziś XING odgrywa wiodącą rolę w zakresie networkingu biznesowego online na rynku niemieckim, austriackim, szwajcarskim, a także hiszpańskim. Dodatkowo, w 2005 r. firma XING z powodzeniem utworzyła joint venture w Chinach. Obecnie platforma XING pozyskuje 100 tysięcy zarejestrowanych użytkowników każdego miesiąca. Spośród innych tego typu platform, XING wyróżnia przede wszystkim jego wielojęzyczność. W przeciwieństwie do innych platform biznesowych, użytkownicy XING mogą, obok języka polskiego, używać do komunikacji również 15 innych języków. Z tego względu platforma XING jest szczególnie atrakcyjna dla tych, którzy prowadzą działalność, lub zamierzają ją podjąć poza granicami swojego kraju, dla tych, którzy planują karierę międzynarodową oraz tych, którzy chcą nawiązywać i utrzymywać kontakty handlowe na całym świecie. Wyniki ankiety przeprowadzonej przez XING: „Komunikacja i budowanie kontaktów handlowych w Internecie” wynika, że dwie trzecie użytkowników platform, którzy wzięli w niej udział to przedstawiciele kadry kierowniczej najwyższego i średniego szczebla.

Poza networkingiem online, użytkownicy XING cenią sobie szczególnie możliwość spotkań, wymiany opinii i doświadczeń oraz budowania kontaktów biznesowych w oparciu o bezpośrednie kontakty z przedstawicielami międzynarodowego środowiska biznesowego. Już w pierwszym półroczu 2007 r. użytkownicy zainicjowali i zorganizowali na całym świecie około 19,5 tys. publicznych imprez na żywo – począwszy od Warszawy, poprzez Pekin, Zurych, Paryż, aż po Nowy Jork i San Francisco.

Profesjonalny wachlarz możliwości budowania kontaktów biznesowych i licznych nieodpłatnych korzyści sprawił, że platforma bardzo szybko stała się jedną z wiodących i szczególnie aktywnych społeczności dla ludzi biznesu na arenie międzynarodowej, wykraczając nie tylko poza ramy branżowe, ale też i narodowościowe. XING stał się siecią biznesową o najwyższym wskaźniku aktywności swoich użytkowników. Świadczą o tym aktualne wyniki internetowych badań rynku Instytutu ComScore. Co więcej, XING umożliwia swoim użytkownikom wyszukiwanie nowych zleceń, pracowników, ofert pracy, klientów oraz nowych pomysłów. Użytkownicy XING mają możliwość wymiany opinii i doświadczeń oraz rozmów związanych z planowaniem życia zawodowego i kariery z ekspertami z całego świata w ponad 7,5 tys. grup dyskusyjnych.

Portal pracy „Marketplace” (https://www.xing.com/marketplace), z powodzeniem wprowadzony na platformę XING w maju 2007 r., już dziś udostępnia użytkownikom ponad 30 tysięcy ofert pracy z całego świata. Tendencja ta ciągle wzrasta. Z usługi korzystają przede wszystkim pracodawcy, doradcy personalni oraz osoby odpowiedzialne za zarządzanie zasobami ludzkimi, otrzymując możliwość przedstawiania swoich ogłoszeń o pracę w międzynarodowym, profesjonalnym środowisku biznesowym. Wszyscy użytkowy serwisu „Marketplace” mają zapewniony bezpłatny dostęp do wyszukiwarki ofert. Użytkownicy pakietu Premium otrzymują dodatkową możliwość bezpłatnego zamieszczania w serwisie trzech ofert jednocześnie, co wyróżnia XING spośród innych społeczności internetowych, w których (tak jak m.in. w GoldenLine) koszt zamieszczenia jednorazowego ogłoszenia o pracę może sięgać nawet 1190 zł.

Nowe i usprawnione funkcje i aplikacje XING, m.in. mobilne korzystanie z platformy (https://www.xing.com/app/user?op=mobile), ułatwiają członkom społeczności budowanie kontaktów biznesowych również w podróży. W przeciwieństwie do witryn takich jak MySpace, mobilne korzystanie z platformy XING możliwe jest niezależnie od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych za pośrednictwem każdego telefonu komórkowego z funkcją dostępu do Internetu, a także iPhone’a, urządzenia PDA i BlackBerry.

Swoim pomyślnym wejściem na giełdę w grudniu 2006 r. XING AG, jako pierwsze przedsiębiorstwo wykorzystujące standard Web 2.0, długotrwale wyznaczyło trend w social networkingu dla biznesmenów. Sukces przedsiębiorstwa przejawia się między innymi w pozytywnych wynikach finansowych. W drugim kwartale 2007 r. XING AG uzyskało przychody ze sprzedaży w wysokości prawie 4,29 mln euro, co stanowi 9,2-procentowy wzrost w stosunku do pierwszego kwartału. Dla pierwszego półrocza 2007 r. przychód wynosił 8,21 mln euro, co oznacza, iż podwoił się on w stosunku do pierwszego półrocza 2006 r.

Już dziś ponad 285 tysięcy użytkowników korzysta z pakietu XING Premium za 5,95 euro miesięcznie. Obok członkostwa typu Premium, XING umożliwia bezpłatne korzystanie z pakietu podstawowego. Jego użytkownicy mają dostęp do najważniejszych narzędzi networkingu, takich jak funkcja wyszukiwania, prowadzenie własnej strony z profilem oraz uczestnictwo w grupach dyskusyjnych, a także do narzędzi zarządzania wydarzeniami.

www.xing.com

Hanna LaskowskaXING w promocji dla polskich użytkowników

Podziel się!

O autorze

hania