zanox rośnie szybciej niż rynek

Opublikowano: 7 lipca 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

zanox, specjalizujący się w marketingu internetowym w modelu „Płać za sukces”, zamknął rok fiskalny 2007 globalnym przychodem przekraczającym pół miliarda złotych.
Dynamika wzrostu wyniosła 55%, tym samym przekroczyła średnią rynkową o ponad 20%. Z kolei, polski oddział ma na koniec tego roku zwiększyć przychód aż o 100%, co pozwoli mu rozwijać się blisko trzykrotnie szybciej niż cały rynek reklamy online w naszym kraju.

Na zakończonym właśnie walnym zgromadzeniu wspólników firmy zanox, udziałowcy przyjęli sprawozdanie finansowe zamykające rok fiskalny 2007. zanox osiągnął globalny przychód na poziomie 166 milionów euro, tj. ok. 550 milinów złotych, przy dynamice wzrostu na poziomie 55% w stosunku do roku 2006.

Według raportu „Globalny rynek mediów i rozrywki” firmy PricewaterhouseCoopers, światowe wydatki na marketing online zwiększyły się w 2007 roku w stosunku do 2006 roku o 33,2%. Tym samym, zanox w 2007 rozwijał się zdecydowanie szybciej, bo aż o 21,8% szybciej,  niż cały rynek marketingu internetowego.

Na tym tle, rozwój polskiego oddziału wygląda także bardzo atrakcyjnie. W zaledwie cztery miesiące od otwarcia biura w Warszawie, poprzez zanox i jego sieć partnerską reklamuje się już kilkunastu reklamodawców, wśród nich są m.in.: Ceneo.pl, Centralwings.pl, Expander, Getin Bank, Hoopla.pl, Quelle.pl, Tchibo.pl czy  Wealth Solutions – mówi Maciej Wyszyński, szef polskiego oddziału zanox. Dzięki temu, więcej niż realne są plany zwiększenia przychodów polskiego oddziału aż o 100% na koniec 2008 roku. To pozwoli nam rozwijać się blisko trzykrotnie szybciej niż krajowy rynek reklam online. Przypomnę, że wg Raportu IAB Polska i PricewaterhouseCoopers „IAB AdEx 2007” rynek reklamy internetowej w naszym kraju ma rozwijać się w tym roku w tempie 35%. Dynamika naszego rozwoju pokazuje, że model marketingu online „Płać za sukces” jest coraz chętniej wykorzystywany także w Polsce  – dodaje Wyszyński.

Firma założona w 2000 roku w Niemczech, działająca globalnie na ponad 200 rynkach, rozwija się bardzo dynamicznie zwłaszcza w ostatnich 2 latach. To wynik m.in. zaangażowania i efektu synergii osiągany dzięki nowym właścicielom – niemieckiej grupie wydawniczej Axel Springer AG (60% udziałów) i szwajcarskiej firmie PubliGroupe AG (40% udziałów) – którzy w 2007 roku przejęli zanox. Dzięki temu  zanox w ciągu ostatnich 18 miesięcy rozpoczął globalną ekspansję, zdecydowanie zwiększył przychody, podwoił liczbę biur oraz zwiększył liczbę zatrudnionych osób do 350 (z czego 150 pracuje w centrali w Niemczech; pozostali w 25 innych lokalizacjach, m.in. w USA, Chinach, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Polsce).

Najbliższa przyszłość to kontynuacja realizowanej strategii globalnej ekspansji, między innymi poprzez otwarcie się na zewnętrznych partnerów i udoskonalaniu naszych produktów – dodaje Thomas Hessler, założyciel i prezes zanox. Zamierzamy osiągnąć ten cel poprzez udostępnienie technologii wykorzystywanych w naszych produktach internetowych (tzw. API – Application Programming Interface, interfejs programowania aplikacji) zewnętrznym podmiotom. Ufamy, że dzięki temu powstanie wiele nowych i innowacyjnych rozwiązań online, pozwalających skutecznie zarabiać w internecie – dodał prezes zanox.

Sylwester Kozakzanox rośnie szybciej niż rynek

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.