Według najnowszego raportu „Kupuję w internecie 2014” przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że spośród 21,6 mln internautów w Polsce, e-sklepy odwiedza 12,5 mln osób.
Wśród głównych zalet zakupów internetowych ankietowani wskazują możliwość składania zamówień przez całą dobę (86 proc.), możliwość dostawy do domu (81 proc.) oraz łatwość w porównywaniu ofert (81 proc.).
W ciągu ostatnich 5 lat liczba ich użytkowników wzrosła o 43 proc. Stało się to za sprawą kilku czynników, m.in. rozwinęła się oferta e-sklepów branżowych (wzrost o 3,9 mln internautów), odzieżowych (wzrost o 2,8 mln) czy elektronicznych (wzrost o 2,3 mln). Nie zapominajmy też o tym, ze wzrosła populacja polskich internautów co wpływa na jeszcze większe zainteresowanie zakupami w Internecie – powiedziała Karolina Karaś z Gemius Polska.
Jak wynika z raportu szczególną uwagę e-konsumenta przykuwają w Internecie promocje i wyprzedaże. Od 2009 r. popularność tej kategorii wzrosła ponad siedmiokrotnie. Coraz mniejszym zainteresowaniem cieszą się natomiast zakupy grupowe, których popularność na przestrzeni ostatnich pięciu lat spadła o 37 proc.
Partnerem raportu i akcji „KUPUJĘ W INTERNECIE” jest niezależna agencja mediowa Codemedia oraz firma badawcza Gemius Polska.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.