NetSprint.pl podsumował pierwsze, bardzo dobre półrocze – spółka po raz kolejny zanotowała wzrost przychodów, dynamicznie rozwija unikalne usługi i funkcjonalności, a przede wszystkim weszła w skład międzynarodowej grupy ORKLA MEDIA.
Przychody spółki wzrosły o 60% w stosunku do analogicznego okresu roku 2005 i wyniosły 2,830 mln zł. Zysk brutto wyniósł 175 tys. zł. Źródłem wzrostu były przede wszystkim stale rosnąca sprzedaż reklamy kontekstowej – zarówno Linków Sponsorowanych w wyszukiwarce NetSprint i WP.pl, jak i Boksów Adkontekst w sieci Partnerów Adkontekst oraz rozwiązań wyszukiwawczych dla korporacji.
Najważniejszym wydarzeniem w pierwszym półroczu było przejęcie 90,32% udziałów w NetSprint.pl przez międzynarodowy koncern medialny ORKLA MEDIA, do tej pory obecny na polskim rynku mediów tradycyjnych, jako współwłaściciel dziennika „Rzeczpospolita” i 13 dzienników lokalnych. Władze spółki liczą, że transakcja zaowocuje m.in. lepszym dotarciem do reklamodawców działających lokalnie oraz wzmocnieniem pozycji NetSprinta jako wiodącej firmy wyszukiwawczej w naszej części Europy.
Nie mniej ważny w życiu największej polskiej wyszukiwarki był konsekwentny rozwój koncepcji „inteligentnej wyszukiwarki”, zakładającej uporządkowanie zasobów znajdujących się w polskiej sieci tak, aby na większość zapytań użytkowników dostarczać im oczekiwane informacje już na stronie wynikowej. Efektem prac rozwojowych jest prezentowanie w wynikach wyszukiwania konkretnych odpowiedzi na zapytania użytkowników, zarówno w serwisie NetSprint, jak i w wyszukiwarce WP.
Użytkownicy korzystający z serwisu NetSprint.pl mogą też korzystać z wielu innych unikalnych funkcjonalności. Dzięki wyszukiwarce aktualności mogą przeszukiwać już niemal 200 najbardziej opiniotwórczych serwisów internetowych, których treść jest indeksowana, co 15 minut. Dodatkowo, każdy bezpłatnie może korzystać z usług NetSprint Donosiciela i otrzymywać emailem informacje dotyczące interesujących go zagadnień.
Artur Banach, Prezes Zarządu NetSprint.pl komentuje dokonania spółki w pierwszym półroczu – Pierwsze sześć miesięcy tego roku było dla nas bardzo intensywne, a zarazem bardzo udane. Dzięki wysiłkowi całego zespołu udało nam zwiększyć przychody, wprowadzić nowe mechanizmy i stale rozwijać te istniejące, a trzeba pamiętać, że równocześnie finalizowaliśmy przejęcie NetSprint przez ORKLA MEDIA i rozpoczynaliśmy współpracę ze spółkami grupy.
Duży wpływ na wyniki miał sukces stworzonego wspólnie z WP systemu reklamy kontekstowej – Adkontekstu. Zasięg witryn korzystających z systemu w maju na poziomie 79,95 % (na podstawie Megapanel PBI/Gemius ) połączony z rozliczeniem płatności za kliknięcia jest atrakcyjny dla coraz większej liczby reklamodawców. W najbliższym czasie planujemy kolejne kroki, które mamy nadzieje pozwolą na wykrojenie jeszcze większego kawałka tortu reklamy kontekstowej dla NetSprint i Wirtualnej Polski – dodaje Artur Banach.
Jeżeli chodzi o rozwój wyszukiwarki, to kluczowe jest wprowadzenie wersji beta mechanizmu odpowiedzi w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownik szybciej niż w innych wyszukiwarkach może dotrzeć do szukanych informacji, co ma kluczowe znaczenie przy rosnących zasobach sieci – kontynuuje Artur Banach. – Oczywiście nie jest to nasze ostatnie słowo – intensywnie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla Użytkowników wyszukiwarki. Wierzymy, że pozwolą one nam systematycznie umacniać naszą pozycję rynkową.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.