Analitycy platformy BaseLinker– systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, przeprowadzili najnowszy odczyt BaseLinker Index. W maju 2023 r. ten kompleksowy wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 129 punktów. Indeks ten bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm handlujących za pośrednictwem platformy BaseLinker, odpowiadających za znaczną część polskiego e-commerce. Wartość 100 punktów – będąca punktem odniesienia dla kolejnych, comiesięcznych odczytów indeksu, została ustalona na bazie danych o sprzedaży ze stycznia 2022 r.


– To już drugi odczyt naszego indeksu. Dane za maj pokazały, że polscy sprzedawcy wciąż zwiększają sprzedaż. Mimo że ostatnie lata przyzwyczaiły nas do ciągłych wzrostów w e-commerce, to jednak w wielu krajach Europy wzrost sprzedaży online mocno wyhamował, a w niektórych sprzedaż ta zaczęła nawet spadać jak choćby u naszych zachodnich sąsiadów czy też w Wielkiej Brytanii. Biorąc pod uwagę większą zachowawczość konsumentów, jeżeli chodzi o wydatki, nasi rodzimi sprzedawcy mają powody do zadowolenia – ich sprzedaż w maju br. okazała się bardzo dobra i to pomimo rekordowo długiej majówki. – mówi Łukasz Juśkiewicz, Head of Strategy w BaseLinker.
Z danych zagregowanych w BaseLinker Index wynika, że w maju 2023 r. firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły liczbę swoich zamówień aż o 12 proc. (rok do roku), powiększając w tym okresie wartość swojej sprzedaży (GMV) o 6 proc. Przy czym średnia wartość zamówienia zwiększyła się o 5 proc. Sprzedaż w maju wzrosła względem kwietnia br. o 8 proc., ale co warte odnotowania – o ile liczba zamówień zwiększyła się o 10 proc. m\m, to średnia wartość koszyka spadła o 2 proc. – ze 199 zł w kwietniu, do 195 w maju.
Podobnie jak przed miesiącem, dobra kondycja polskiego e-handlu jest w dużej mierze efektem rosnącego udziału sprzedaży zagranicznej. Wartość handlu cross-border w porównaniu z majem ubiegłego roku wzrosła aż o 22 proc. Warto zaznaczyć, że jest to ponad dwukrotnie szybszy wzrost, niż ma to miejsce w przypadku e-sprzedaży na rynku krajowym, gdzie wzrost ten wyniósł 10 proc.
– Tak duża dynamika wzrostów sprzedaży cross-border, to bardzo dobra wiadomość. Polscy e-sprzedawcy coraz sprawniej poruszają się na zagranicznych rynkach, konkurując nie tylko ceną, ale także jakością obsługi, krótkimi terminami realizacji zamówień i szerokim asortymentem – komentuje Kacper Rozenbaum, Head of Strategic Partnerships w BaseLinker.
Dynamiczny rozwój polskiego e-commerce nie umyka uwadze największych globalnych graczy rynkowych. Jak zauważa Lorna Dunne, Head of EU Cross Border Trade w eBay, Polscy sprzedawcy są kluczowym elementem międzynarodowej strategii eBay. – Dostarczają konkurencyjne towary do Niemiec i innych krajów europejskich, w których eBay ma dużą bazę kupujących. Szybka logistyka i unikalny asortyment, wspierają ten szybki wzrost, szczególnie w takich kategoriach produktów, jak „części i akcesoria” oraz „dom i ogród” – tłumaczy Lorna Dunne.
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.