Po ponad 10 tygodniach trwania zakończyła się Operacja Kapsel, pierwsza na polskim rynku Alternate Reality Game, zrealizowana przez agencję Click5 dla marki Tymbark. Osią gry była historia kradzieży zabytkowego, pierwszego w historii, kapsla Tymbarku. Dzięki wykorzystaniu licznych kanałów komunikacji, serwisów społecznościowych, blogów, video, mobile oraz komunikacji offline, kampania zaangażowała tysiące aktywnych graczy.
W celu ułatwienia i koordynacji poszukiwań udostępniono centrum operacyjne, na którym ekipa specjalna Tymbarku, będąca cały czas na miejscu zdarzenia, publikowała regularnie najświeższe raporty video z akcji. Gracze mogli śledzić najnowsze informacje, dotyczące postępu poszukiwań, również w wielu społecznościowych kanałach komunikacji, takich jak: Facebook, Twitter, Blip, YouTube czy Goldenline.
„Alternate Reality Games to temat, który fascynuje nasz zespół od dawna. To kwintesencja rozrywki internetowej i coś zupełnie unikatowego dla tego medium” – mówi Bartek Gołębiowski, dyrektor kreatywny Click5. „Cieszymy się, że udało nam się przetrzeć szlaki razem z marką Tymbark i pozwolić polskim internautom na udział w tak rozbudowanym, zaskakującym i nietypowym przedsięwzięciu”.
Fabuła akcji prowadziła graczy przez wiele stron internetowych, blogów, mikro-blogów, przekazów wideo i profili społecznościowych fikcyjnych postaci, stworzonych specjalnie na potrzeby akcji „Operacja:Kapsel”. Wiele z zadań czekających na internautów uczestniczących w grze, wymagało zespołowego działania. Składanie haseł, odkrywanie ukrytych obrazów, czy rozwiązywanie różnych zagadek, odbywało się wspólnie, na specjalnie stworzonym do tego celu forum Operacji Kapsel. Gracze musieli korzystać również z telefonów, odbierać przesyłki pocztowe i śledzić bohaterów gry w rzeczywistym świecie. Poszukiwania cennego przedmiotu zakończyły się grą miejską na ulicach Krakowa, w której finałowa grupa graczy musiała fizycznie odnaleźć skradziony kapsel. Zwycięzca gry, który po wielogodzinnych poszukiwaniach odnalazł szkatułkę z kapslem, znajdującą się w krakowskim Muzeum Lotnictwa, otrzymał nagrodę – obiecane znaleźne – samochód Mini ONE.
„Założyliśmy, że „ Operacja Kapsel” Tymbarku będzie akcją unikatową na skalę polskiego Internetu, z platformą komunikacyjną wykorzystującą maksymalną ilość kanałów. Udało nam się to świetnie zrealizować, co z reszta pokazują wyniki kampanii.” – mówi Konrad Majewski z Tymbarku. „Kapsel jest jednym z najbardziej charakterystycznych i rozpoznawalnych atrybutów marki Tymbark. Dzięki dobraniu odpowiedniej fabuły i ciekawego formatu na komunikację, udało nam się połączyć tradycję z nowoczesnością, a konsumentów zaangażować do emocjonującej i unikalnej wspólnej zabawy.”
W czasie trwania rozgrywki serwis www.kapsel.pl odwiedziło ok. 400 000 internautów, a gracze zaangażowali się na wielotygodniową interakcję z marką.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.