Click5 realizuje Alternate Reality Game dla Tymbark

Opublikowano: 8 października 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , , ,

Po ponad 10 tygodniach trwania zakończyła się Operacja Kapsel, pierwsza na polskim rynku Alternate Reality Game, zrealizowana przez agencję Click5 dla marki Tymbark. Osią gry była historia kradzieży zabytkowego, pierwszego w historii, kapsla Tymbarku. Dzięki wykorzystaniu licznych kanałów komunikacji, serwisów społecznościowych, blogów, video, mobile oraz komunikacji offline, kampania zaangażowała tysiące aktywnych graczy.

W celu ułatwienia i koordynacji poszukiwań udostępniono centrum operacyjne, na którym  ekipa specjalna Tymbarku, będąca cały czas na miejscu zdarzenia, publikowała regularnie najświeższe raporty video z akcji. Gracze mogli śledzić najnowsze informacje, dotyczące postępu poszukiwań, również w wielu społecznościowych kanałach komunikacji, takich jak: Facebook, Twitter, Blip, YouTube czy Goldenline.

„Alternate Reality Games to temat, który fascynuje nasz zespół od dawna. To kwintesencja rozrywki internetowej i coś zupełnie unikatowego dla tego medium” –  mówi Bartek Gołębiowski, dyrektor kreatywny Click5. „Cieszymy się, że udało nam się przetrzeć szlaki razem z marką Tymbark i pozwolić polskim internautom na udział w tak rozbudowanym, zaskakującym i nietypowym przedsięwzięciu”.

Fabuła akcji prowadziła graczy przez wiele stron internetowych, blogów, mikro-blogów, przekazów wideo i profili społecznościowych fikcyjnych postaci, stworzonych specjalnie na potrzeby akcji „Operacja:Kapsel”. Wiele z zadań czekających na  internautów uczestniczących w grze, wymagało zespołowego działania. Składanie haseł, odkrywanie ukrytych obrazów, czy rozwiązywanie różnych zagadek, odbywało się wspólnie, na specjalnie stworzonym do tego celu forum Operacji Kapsel. Gracze musieli korzystać również z telefonów, odbierać przesyłki pocztowe i śledzić bohaterów gry w rzeczywistym świecie. Poszukiwania cennego przedmiotu zakończyły się grą miejską na ulicach Krakowa, w której finałowa grupa graczy musiała fizycznie odnaleźć skradziony kapsel. Zwycięzca gry, który po wielogodzinnych poszukiwaniach odnalazł szkatułkę z kapslem, znajdującą się w krakowskim Muzeum Lotnictwa, otrzymał nagrodę – obiecane znaleźne – samochód Mini ONE.

„Założyliśmy, że „ Operacja Kapsel” Tymbarku  będzie akcją  unikatową na skalę polskiego Internetu, z platformą komunikacyjną wykorzystującą maksymalną ilość kanałów. Udało nam się to świetnie zrealizować, co z reszta  pokazują wyniki kampanii.” –  mówi Konrad Majewski z Tymbarku.  „Kapsel jest jednym z najbardziej charakterystycznych i rozpoznawalnych atrybutów marki Tymbark. Dzięki dobraniu odpowiedniej fabuły i ciekawego formatu na komunikację, udało nam się połączyć tradycję z nowoczesnością, a konsumentów zaangażować do emocjonującej i unikalnej wspólnej zabawy.”

W czasie trwania rozgrywki serwis www.kapsel.pl odwiedziło ok. 400 000 internautów, a gracze zaangażowali się na wielotygodniową interakcję z marką.

Hanna LaskowskaClick5 realizuje Alternate Reality Game dla Tymbark

Podziel się!

O autorze

hania