NetSprint.pl przygotował kolejny raport na temat najczęściej opisywanych w polskim Internecie osób, marek, wydarzeń i partii politycznych. W kwietniu polskie media online zdominowała tematyka związana z organizacją EURO 2012 przez Polskę i Ukrainę.
Raport prezentuje rankingi najczęściej wymienianych i opisywanych w mediach internetowych polskich wykonawców muzycznych, aktorów, sportowców, polityków, partii politycznych, stacji telewizyjnych, instytucji finansowych, marek motoryzacyjnych, wydarzeń politycznych i wydarzeń sportowych. Podsumowanie zostało przygotowane przy wykorzystaniu usługi monitorowania Internetu NewsPoint (www.NewsPoint.pl).
Organizacja EURO 2012 i związana z tym perspektywa promocji Polski zelektryzowała wszystkie media. Pojawiło się na ten temat więcej publikacji (3764) niż o premierze Jarosławie Kaczyńskim, który jest najczęściej wymienianym w kwietniu politykiem (3564). W kategoriach sportowych zauważalny jest również znaczny wzrost ilości informacji związanych z Formułą 1 – Robert Kubica jest najczęściej prezentowanym w internecie sportowcem, a temat wyścigów Formuły 1 znajduje się na trzecim miejscu w rankingu wydarzeń sportowych (po temacie Euro 2012 oraz Orange Ekstraklasy). Artykuły związane z tą dyscypliną sportu miały też wpływ na ranking najpopularniejszych marek motoryzacyjnych – podobnie jak w marcu, na pierwszym miejscu znalazło się BMW.
Informacje o charakterze sportowym wpłynęły również na ilość publikacji na temat firm telekomunikacyjnych oraz informatycznych. Ponad połowa artykułów zawierających hasło Orange dotyczy Orange Ekstraklasy. Podobnie jest w przypadku firm IT – wysoka pozycja Prokomu w tym rankingu wynika w dużej mierze z obecności marki w nazwie zespołu koszykarskiego z Sopotu. Ilość publikacji na temat Prokom Trefl Sopot to 46% wszystkich artykułów zawierających markę Prokom w kwietniu.
W sferze polityki wyniki kwietniowego rankingu dowodzą jak wielką sensacją był rozłam w PiS i odejście z tej partii kilku posłów z Markiem Jurkiem na czele. Marek Jurek – nieobecny w top 10 marcowego rankingu – w kwietniu trafia na drugie miejsce wśród najczęściej wymienianych w Internecie polityków. Na pierwszym miejscu – podobnie jak w ubiegłym miesiącu – znalazł się Jarosław Kaczyński. Najważniejszą zmianą w rankingu partii jest pojawienie się nowego ugrupowania: Prawica Rzeczpospolitej, natomiast najczęściej opisywanym i komentowanym wydarzeniem politycznym było, tak samo jak w marcu, głosowanie nad zmianami w konstytucji.
Wszystkie media online z kategorii Kultura i Rozrywka zauważyły nowy spektakl „Boska!” w reżyserii Krystyny Jandy, co dało aktorce pierwszą pozycję w rankingu. Z okazji swoich 60-ych urodzin najpopularniejszym aktorem w kwietniu został Jerzy Stuhr.
W kategorii instytucji finansowych w kwietniu najczęściej pisano o PZU. Podobnie jak w przypadku PKO BP – zwycięzcy w ubiegłym miesiącu, znacząca część artykułów ma charakter polityczny, a nie biznesowy.
Najczęściej wymienianą stacją telewizyjną była TVP. Telewizja publiczna wyprzedziła marcowego lidera rankingu, czyli TVN w związku z finałem konkursu na prezesa zarządu spółki.
NewsPoint monitoruje ponad 800 serwisów, w tym portale, wortale, serwisy społecznościowe oraz blogi.
Raport w wersji online: http://www.newspoint.pl/nowosci/raport_newspoint_w_kwietniu_najczesciej_pisano_o.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.