5.8 miliona złotych przychodu, 2.5 miliona złotych zysku netto, ponad 3-krotna dynamika wzrostów i ponad 6 milionów zarejestrowanych użytkowników to najważniejsze liczby opisujące sukces Fotka.pl w 2007 roku.
7 lat temu wystartowała Fotka.pl. Aktualnie jest to jeden z najpopularniejszych serwisów internetowych w Polsce z ponad 6 milionami zarejestrowanych użytkowników. Witryna oferuje swoim użytkownikom, obok milionów zdjęć do oglądania i oceniania, własną platformę czatową i radiową, możliwość dodawania zewnętrznych aplikacji, a teraz także własną pocztę.
To właśnie z okazji siódmych urodzin Fotka.pl wraz z Google oficjalnie uruchomiła system pocztowy (bazujący na Gmail), który już podczas testowej działalności zdobył ponad 300 tysięcy aktywnych użytkowników tj. logujących się do serwisu w ciągu ostatnich 7 dni. Walentynkowa promocja nowej usługi w ciągu dwóch dni przyciągnęła 1,1 miliona unikalnych użytkowników. Do końca roku Fotka.pl zamierza pozyskać 1 milion aktywnych użytkowników kont pocztowych.
– Tworząc serwis w 2001 roku nie spodziewaliśmy się, że w ciągu 7 lat staniemy się jedną z najpopularniejszych witryn w Polsce oraz najbardziej dochodowym serwisem społecznościowym – podsumowuje dotychczasową działalność serwisu Rafał Agnieszczak, założyciel Fotka.pl. Co więcej mamy przeczucie, że nie osiągnęliśmy jeszcze maksymalnego poziomu naszego rozwoju – dodaje Agnieszczak.
Na potwierdzenie Interaktywna sp. z o.o., będąca właścicielem Fotka.pl, podaje wyniki finansowe osiągnięte w 2007 roku: 5.8 miliona złotych przychodu, 2.5 miliona złotych zysku netto. To ponad 360-procentowy wzrost przychodów i zysków w stosunku do 2006 roku.
– To już trzeci rok z rzędu, w którym odnotowujemy trzykrotny wzrost przychodów i zysku. Co najważniejsze, udało nam się zachować rentowność na poziomie 43%. To cieszy zwłaszcza, że udowodniliśmy, iż serwisy społecznościowe mogą być nie tylko bardzo popularne, ale także dochodowe. – mówi Rafał Agnieszczak, prezes zarządu firmy Interaktywna sp. z o.o., właściciela Fotka.pl.
Swój wzrost serwis zawdzięcza w głównej mierze rosnącemu zainteresowaniu wersją płatną serwisu oraz rozwojowi rynku reklamy w Internecie. Kilka miesięcy temu Fotka.pl otworzyła własne biuro reklamy, co zdynamizowało jeszcze bardziej to źródło przychodu.
Dobre rezultaty finansowe to również wynik ciągle zwiększającej się popularności Fotka.pl. W styczniu 2008 roku serwis zanotował rekordową oglądalność na poziomie 10,5 miliona unikalnych użytkowników oraz 2,7 miliarda odsłon, a liczba zarejestrowanych użytkowników serwisu przekroczyła 6 milionów.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.