Zynga, producent gier społecznościowych, o którym pisaliśmy ostatnio w kontekście inwestycji Google, poinformował, że ich najnowsza produkcja – gra FrontierVille – w ciągu zaledwie 36 dni od uruchomienia na Facebooku zdobyła 20 mln użytkowników.
Gra osadzona w realiach dzikiego zachodu jest już teraz trzecią największą produkcją Zynga – po najbardziej znanej FarmVille z 62 mln użytkowników oraz Texas HoldEm Poker, która ma 28 mln użytkowników.
Najbardziej popularną aktywnością w grze jest możliwość stworzenia wirtualnej rodziny. Można również zatrudnić swoich sąsiadów do pracy w naszym obejściu. Podobnie jak FarmVille jest to lekka, „casualowa” produkcja, pozwalająca nam z małego domku w dzikim lesie stworzyć dobrze prosperujące miasteczko.
Sukces FrontierVille z pewnością pozwoli odetchnąć pracownikom Zynga. Mimo, że jest potentatem na rynku gier społecznościowych to ich największe produkcje notowały ostatnio spadki liczby użytkowników. Z 252 mln osób bawiących się przy grach firmy 20 kwietnia, zostało obecnie 213 mln.
Zynga chce poszerzyć grono użytkowników nie tylko poprzez nowe tytuły. Zamierza również podbić Japonię, weszła na rynek smartfonów (w FarmVille można zagrać na iPhone), podpisuje kolejne porozumienia (m.in z Yahoo, MSN, czy wspomniane już – z Google).
Jako ciekawostkę podać można przytoczone przez Zynga informacje: 6,4 mln graczy stworzyło swoje chatki; 3,3 mln – sklep; 2,3 mln pobrało się wirtualnie; 1,1 mln – miało dziecko; 10 mln zostało pokonane przez węża (węże zostały jednak pokonane 252 mln razy); 3,6 mln osób odstraszyło groźnego misia.
Gry społecznościowe okazują się jednym z największych hitów współczesnego internetu, głównie dzięki ogromnej popularności serwisów społecznościowych. Zdaje sobie z tego sprawę Google przymierzając się do stworzenia Google Games; wie również NK.pl, która dwa tygodnie temu wprowadziła możliwość tego typu zabawy – każdego dnia w dostępne tam tytuły gra prawie 2 mln osób.
Źródła: Venturebeat.com, Zynga
Wpisy promowane
- Integracja danych z różnych źródeł jako klucz do sukcesu e-commerceW dzisiejszym świecie e-commerce dane stanowią jedno z najważniejszych aktywów biznesowych. Firmy zbierają informacje z różnych źródeł – od systemów ...
- Kiedy warto zacząć inwestować – najlepszy moment na wejście na giełdęInwestowanie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na budowanie długoterminowego majątku. W dobie rosnącej świadomości finansowej coraz więcej osób zastanawia się, ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.