Zynga, producent gier społecznościowych, o którym pisaliśmy ostatnio w kontekście inwestycji Google, poinformował, że ich najnowsza produkcja – gra FrontierVille – w ciągu zaledwie 36 dni od uruchomienia na Facebooku zdobyła 20 mln użytkowników.
Gra osadzona w realiach dzikiego zachodu jest już teraz trzecią największą produkcją Zynga – po najbardziej znanej FarmVille z 62 mln użytkowników oraz Texas HoldEm Poker, która ma 28 mln użytkowników.
Najbardziej popularną aktywnością w grze jest możliwość stworzenia wirtualnej rodziny. Można również zatrudnić swoich sąsiadów do pracy w naszym obejściu. Podobnie jak FarmVille jest to lekka, „casualowa” produkcja, pozwalająca nam z małego domku w dzikim lesie stworzyć dobrze prosperujące miasteczko.
Sukces FrontierVille z pewnością pozwoli odetchnąć pracownikom Zynga. Mimo, że jest potentatem na rynku gier społecznościowych to ich największe produkcje notowały ostatnio spadki liczby użytkowników. Z 252 mln osób bawiących się przy grach firmy 20 kwietnia, zostało obecnie 213 mln.
Zynga chce poszerzyć grono użytkowników nie tylko poprzez nowe tytuły. Zamierza również podbić Japonię, weszła na rynek smartfonów (w FarmVille można zagrać na iPhone), podpisuje kolejne porozumienia (m.in z Yahoo, MSN, czy wspomniane już – z Google).
Jako ciekawostkę podać można przytoczone przez Zynga informacje: 6,4 mln graczy stworzyło swoje chatki; 3,3 mln – sklep; 2,3 mln pobrało się wirtualnie; 1,1 mln – miało dziecko; 10 mln zostało pokonane przez węża (węże zostały jednak pokonane 252 mln razy); 3,6 mln osób odstraszyło groźnego misia.
Gry społecznościowe okazują się jednym z największych hitów współczesnego internetu, głównie dzięki ogromnej popularności serwisów społecznościowych. Zdaje sobie z tego sprawę Google przymierzając się do stworzenia Google Games; wie również NK.pl, która dwa tygodnie temu wprowadziła możliwość tego typu zabawy – każdego dnia w dostępne tam tytuły gra prawie 2 mln osób.
Źródła: Venturebeat.com, Zynga
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.