Podczas zorganizowanego 24 lutego br. w Warszawie Lunchu VoIP-owego 2010, ogłoszono fuzję dotychczasowych konkurentów – FreecoNet i Tlenofon. Jej wynikiem ma być powstanie największego polskiego dostawcy telefonii internetowej.
W wyniku fuzji powstanie jedna platforma, w oparciu o którą świadczone będą usługi pod prawdopodobnie nową, wspólną marką. Obecnie spółki pracują nad integracją obu przedsiębiorstw, która zakończy się w czerwcu.
„Połączenie dwóch największych graczy na rynku telefonii internetowej rozpoczyna nowy etap w procesie jego konsolidacji. FreecoNet Tlenofon S.A. planuje w najbliższych 2-3 latach dokonywać akwizycji mniejszych operatorów i finansować je długiem lub środkami z New Connect. Grupa o2 skoncentruje się na działalności mediowej” – mówi Jacek Świderski członek zarządu Grupy o2 Sp. z o.o., właściciela platformy Tlenofon.
„Tlenofon ma silną pozycję na rynku klientów indywidualnych, a FreecoNet biznesowych. Łącząc siły, liczymy na pogłębianie efektów skali. W marcu 2009 przejęliśmy platformę VoIP fon24.pl wraz z 26 operatorami. Potencjał przedsiębiorstw po połączeniu ułatwi przeprowadzanie dalszych akwizycji” – tłumaczy Jan Wyrwiński, prezes zarządu FreecoNet SA.
Rozwojowi sprzyja coraz większe zaufanie dla telefonii internetowej i jej usług dodanych. Świadczą o tym dane wew. FreecoNet, przedstawiające tempo wzrostu liczby klientów biznesowych w 2009 roku – średnio o 8 proc. na miesiąc. Biznes będzie coraz chętniej przechodził na VoIP, idąc za przykładem firm, które już się zdecydowały na ten krok.
Potencjał rozwoju jest olbrzymi, co potwierdzają dane dotyczące rynku globalnego. Wg zeszłorocznych raportów Infonetics, w 2008 roku liczba użytkowników indywidualnych VoIP na świecie osiągnęła pułap 106 mln. Do roku 2013 przewidywany jest wzrost użytkowników tej technologii do 225 mln. Z kolei inna firma badawcza – Dell’Oro Group – zapowiedziała wzrost liczby klientów biznesowych VoIP – w 2011 roku aż 60 proc. małych i średnich przedsiębiorstw będzie dzwonić lub w inny sposób korzystać z nowej technologii (w 2006 roku było ich zaledwie 20 proc.). Technologia VoIP ma też relatywnie duży wpływ na cały rynek telekomunikacyjny. Telegeography zwraca uwagę na fakt, że korzysta z niej równolegle 24 proc. posiadaczy tradycyjnej linii telefonicznej. VoIP wpływa też na takie aspekty całego rynku, jak np. kształtowanie oferty operatorów tradycyjnych, w tym wymuszanie obniżek cen.
Wpisy promowane
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
- Zrównoważone urządzenia firmy Mewa do czyszczenia części to mniej zagrożeń na stanowisku roboczymW ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!