Interia.pl uruchomiła platformę Grosso.pl – społecznościowy projekt e-commerce. Grosso.pl udostępnia każdemu użytkownikowi narzędzia do prowadzenia handlu w Internecie. Głównym atutem platformy są mechanizmy umożliwiające tworzenie sieci powiązań i wzajemnych relacji pomiędzy sprzedającymi i kupującymi.
Grosso.pl zostało stworzone w myśl najnowszych światowych trendów wskazujących na to, że tzw. Social Shopping będzie coraz bardziej dominowało internetowy handel (Life Cycle for eCommerce, Gartner, Lipiec 2007). W lipcu 2007 do wspólnego projektu społecznościowego eCommerce przystąpiły MySpace i eBay. Podstawowymi cechami tych systemów są mechanizmy takie jak: polecanie użytkowników (cross-vendor navigation) czy budowanie ich wiarygodności poprzez system ocen i komentarzy (reputation management). Oprócz tego w Grosso zastosowano TAGowanie użytkowników, tworzące dodatkowe możliwości ich wyszukiwania
– Mamy ambicje aby ten projekt stał się wiodącym miejscem do prowadzenia wymiany handlowej w polskim Internecie. Liczymy, że Grosso stanie się również dla Interia.pl źródłem dodatkowych przychodów.– mówi Grzegorz Błażewicz, Prezes Interia.pl.
Do końca października 2007 korzystanie z serwisu jest bezpłatne. Po zalogowaniu każdy użytkownik otrzymuje mechanizmy sklepowe do samodzielnej działalności handlowej w postaci: panelu do edycji produktów, sposobów wysyłki czy obsługi zamówień. Niebawem serwis zostanie rozbudowany o kolejne funkcjonalności, m.in. system płatności on-line, recenzje produktów oraz szersze możliwości tworzenia sklepów.
– Dla nas jest to swego rodzaju eksperyment, który chcemy rozwijać razem z użytkownikami. W zamyśle ma on być prosty w obsłudze, a przy tym na tyle elastyczny, by każdy znalazł w nim swoje miejsce. Dynamiczny rozwój rynku e-commerce sprawił, że szukaliśmy rozwiązań, które byłyby rewolucyjne na naszym rynku. Społecznościowy charakter Grosso idealnie wpisuje serwis w najnowsze światowe trendy, wyznaczając dalszą drogę rozwoju dla rynku e-commerce w Polsce – mówi Łukasz Regulski, menedżer projektu Grosso.pl
Liczba internautów dokonujących zakupów w polskim Internecie systematycznie wzrasta. W 2006 roku zakupy w Internecie robiło prawie 3 mln internautów. Szacuje się, że w 2010 r. ich liczba wyniesie ok.7,6 mln. W 2006 roku wartość polskiego handlu w Internecie wyniosła 5 mld zł.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.