Grosso.pl – społecznościowy e-commerce w Interia.pl

Opublikowano: 4 września 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

Interia.pl uruchomiła platformę Grosso.pl – społecznościowy projekt e-commerce. Grosso.pl udostępnia każdemu użytkownikowi narzędzia do prowadzenia handlu w Internecie. Głównym atutem platformy są mechanizmy umożliwiające tworzenie sieci powiązań i wzajemnych relacji pomiędzy sprzedającymi i kupującymi.

Grosso.pl zostało stworzone w myśl najnowszych światowych trendów wskazujących na to, że tzw. Social Shopping będzie coraz bardziej dominowało internetowy handel (Life Cycle for eCommerce, Gartner, Lipiec 2007). W lipcu 2007 do wspólnego projektu społecznościowego eCommerce przystąpiły MySpace i eBay. Podstawowymi cechami tych systemów są mechanizmy takie jak: polecanie użytkowników (cross-vendor navigation) czy budowanie ich wiarygodności poprzez system ocen i komentarzy (reputation management). Oprócz tego w Grosso zastosowano TAGowanie użytkowników, tworzące dodatkowe możliwości ich wyszukiwania

– Mamy ambicje aby ten projekt stał się wiodącym miejscem do prowadzenia wymiany handlowej w polskim Internecie. Liczymy, że Grosso stanie się również dla Interia.pl źródłem dodatkowych przychodów.– mówi Grzegorz Błażewicz, Prezes Interia.pl.

Do końca października 2007 korzystanie z serwisu jest bezpłatne. Po zalogowaniu każdy użytkownik otrzymuje mechanizmy sklepowe do samodzielnej działalności handlowej w postaci: panelu do edycji produktów, sposobów wysyłki czy obsługi zamówień. Niebawem serwis zostanie rozbudowany o kolejne funkcjonalności, m.in. system płatności on-line, recenzje produktów oraz szersze możliwości tworzenia sklepów.

– Dla nas jest to swego rodzaju eksperyment, który chcemy rozwijać razem z użytkownikami. W zamyśle ma on być prosty w obsłudze, a przy tym na tyle elastyczny, by każdy znalazł w nim swoje miejsce. Dynamiczny rozwój rynku e-commerce sprawił, że szukaliśmy rozwiązań, które byłyby rewolucyjne na naszym rynku. Społecznościowy charakter Grosso idealnie wpisuje serwis w najnowsze światowe trendy, wyznaczając dalszą drogę rozwoju dla rynku e-commerce w Polsce – mówi Łukasz Regulski, menedżer projektu Grosso.pl

Liczba internautów dokonujących zakupów w polskim Internecie systematycznie wzrasta. W 2006 roku zakupy w Internecie robiło prawie 3 mln internautów.  Szacuje się, że w 2010 r. ich liczba wyniesie ok.7,6 mln. W 2006 roku   wartość polskiego handlu w Internecie wyniosła 5 mld zł.

www.grosso.pl

Hanna LaskowskaGrosso.pl – społecznościowy e-commerce w Interia.pl

Podziel się!

O autorze

hania