Ostanio informowaliśmy o badaniach IAB UK dotyczących tego, które formy i treści internetowych reklam najbardziej zapadają w pamięć użytkowników. Dziś prezentujemy wyniki raportu Interactive Advertising Bureau oraz PricewaterhouseCoopers dotyczącego wydatków na amerykańską reklamę online oraz garść informacji z polskiego podwórka.
Ubiegły rok nie należał do najłatwiejszych dla branży reklamowej. Najmniej atmosferę kryzysu odczuła jednak reklama online. Wydatki na nią wzrosły o 10,6 proc., do 23,4 miliardów dolarów. Pomimo trudnej amerykańskiej sytuacji ekonomicznej marketerzy coraz poważniej traktują to medium, jako miejsce, gdzie konsumenci spędzają coraz więcej czasu. I może przede wszystkim dlatego udało się tu uzyskać pozytywny wynik (według Nielsen Company całość wydatków na reklamę w 2008 roku była niższa o 2,6 proc. niż w 2007 roku). To piąty z rzędu rok rekordów pod względem takich wydatków.
Jesteśmy świadkami trwającej zmiany – przechodzenia od mediów tradycyjnych do mediów online, które marketerzy rozpoznają jako efektywne, wpływające na konsumentów i przynoszące mierzalne rezultaty. W niepewnej ekonomii, w której obowiązuje zasada więcej za mniej, interaktywna reklama dostarcza narzędzi do budowania głębokiej, angażującej relacji z konsumentami – doświadczenie jakiego nabierają marketerzy przyniesie wymierne korzyści, zwłaszcza kiedy sytuacja ekonomiczna znów się zmieni – powiedział Randall Rothenberg, prezydent i dyrektor zarządzający IAB.
Wyszukiwarki wciąż pozostają głównym źródłem zysku, wynika z raportu. Udział w zyskach wzrósł w tym przypadku o 19,8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ciekawie wygląda sytuacja klipów wideo – mimo, że to wciąż nie najważniejsza liga to ponad ponad dwukrotny wzrost zysków z tej formy świadczy, że jest to dynamicznie rozwijająca się, przyszłościowa gałąź reklamy.
Udział poszczególnych form w rynku reklamy online. Źródło: iab.net
Podobnie jak w 2007 roku sprzedaż, usługi finansowe, komputery oraz motoryzacja – także w tym roku pozostają wielką czwórką reklamy online. Internet jest teraz trzecim największym reklamowym medium a jego znaczenie wciąż rośnie.
eMarketer przewiduje, że wydatki na reklamę w tym roku wzrosną o 4,5 proc. do poziomu 24,5 miliardów dolarów. Wcześniejsze szacunki mówiły o 8,9 proc. wzroście. Mimo więc, że mniej dynamiczny – to wciąż rozwój i wydaje się, że nic nie jest w stanie go powstrzymać.
Tydzień temu, przy okazji konferencji Media Trendy IAB Polska zaprezentował wyniki z naszego podwórka. Wydatki na reklamę w polskim Internecie po raz pierwszy w historii przekroczyły miliard złotych. W 2008 roku firmy wydały na reklamę w polskim Internecie aż 58 proc. więcej niż w 2007 roku.
Dominującym trendem jest nadal reklama display, obejmująca 40 proc. rynkowego tortu. Rośnie rynek reklamy w wyszukiwarkach, który ma 23 proc. rynku.
W trudnych czasach dobrze jest poprawiać sobie humor. Mimo, że wszyscy odczuwamy, że to trudny okres zaciskania pasa to pozytywne prognozy pozwalają wierzyć, że będzie lepiej.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.