IAB: Jest dobrze z reklamą online (i w USA, i w Polsce)

Ostanio informowaliśmy o badaniach IAB UK dotyczących tego, które formy i treści internetowych reklam najbardziej zapadają w pamięć użytkowników. Dziś prezentujemy wyniki raportu Interactive Advertising Bureau oraz PricewaterhouseCoopers dotyczącego wydatków na amerykańską reklamę online oraz garść informacji z polskiego podwórka.

Ubiegły rok nie należał do najłatwiejszych dla branży reklamowej. Najmniej atmosferę kryzysu odczuła jednak reklama online. Wydatki na nią wzrosły o 10,6 proc., do 23,4 miliardów dolarów. Pomimo trudnej amerykańskiej sytuacji ekonomicznej marketerzy coraz poważniej traktują to medium, jako miejsce, gdzie konsumenci spędzają coraz więcej czasu. I może przede wszystkim dlatego udało się tu uzyskać pozytywny wynik (według Nielsen Company całość wydatków na reklamę w 2008 roku była niższa o 2,6 proc. niż w 2007 roku). To piąty z rzędu rok rekordów pod względem takich wydatków.

Jesteśmy świadkami trwającej zmiany – przechodzenia od mediów tradycyjnych do mediów online, które marketerzy rozpoznają jako efektywne, wpływające na konsumentów i przynoszące mierzalne rezultaty. W niepewnej ekonomii, w której obowiązuje zasada więcej za mniej, interaktywna reklama dostarcza narzędzi do budowania głębokiej, angażującej relacji z konsumentami – doświadczenie jakiego nabierają marketerzy przyniesie wymierne korzyści, zwłaszcza kiedy sytuacja ekonomiczna znów się zmieni – powiedział Randall Rothenberg, prezydent i dyrektor zarządzający IAB.

Wyszukiwarki wciąż pozostają głównym źródłem zysku, wynika z raportu. Udział w zyskach wzrósł w tym przypadku o 19,8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ciekawie wygląda sytuacja klipów wideo – mimo, że to wciąż nie najważniejsza liga to ponad ponad dwukrotny wzrost zysków z tej formy świadczy, że jest to dynamicznie rozwijająca się, przyszłościowa gałąź reklamy.

IAB: Jest dobrze z reklamą online (i w USA, i w Polsce) 1

Udział poszczególnych form w rynku reklamy online. Źródło: iab.net

Podobnie jak w 2007 roku sprzedaż, usługi finansowe, komputery oraz motoryzacja – także w tym roku pozostają wielką czwórką reklamy online. Internet jest teraz trzecim największym reklamowym medium a jego znaczenie wciąż rośnie.

eMarketer przewiduje, że wydatki na reklamę w tym roku wzrosną o 4,5 proc. do poziomu 24,5 miliardów dolarów. Wcześniejsze szacunki mówiły o 8,9 proc. wzroście. Mimo więc, że mniej dynamiczny – to wciąż rozwój i wydaje się, że nic nie jest w stanie go powstrzymać.

Tydzień temu, przy okazji konferencji Media Trendy IAB Polska zaprezentował wyniki z naszego podwórka. Wydatki na reklamę w polskim Internecie po raz pierwszy w historii przekroczyły miliard złotych. W 2008 roku firmy wydały na reklamę w polskim Internecie aż 58 proc. więcej niż w 2007 roku.

Dominującym trendem jest nadal reklama display, obejmująca 40 proc. rynkowego tortu. Rośnie rynek reklamy w wyszukiwarkach, który ma 23 proc. rynku.

W trudnych czasach dobrze jest poprawiać sobie humor. Mimo, że wszyscy odczuwamy, że to trudny okres zaciskania pasa to pozytywne prognozy pozwalają wierzyć, że będzie lepiej.

admagazine.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top