Serwis porównujący ceny Skąpiec.pl zbadał preferencje internautów w zakresie notebooków. Przeanalizowano, którzy producenci cieszą się największym uznaniem oraz jakie parametry i ceny są najczęściej poszukiwane przez e-konsumentów. Wyniki analiz obejmują I kwartał 2010 roku.
Z analiz www.skapiec.pl wynika, że największym zainteresowaniem wśród internautów cieszy się sprzęt firmy Asus. Producent ten odnotował 17,55 proc. wskazań na tle pozostałych 21 marek. Wiceliderem okazał się ubiegłoroczny faworyt Hewlett – Packard (16,03 proc. zapytań), zaś kolejne miejsca zajęły Toshiba (13,94 proc.), Dell (11,01 proc.) i Lenovo (8,17 proc.)
Ze wskazań użytkowników serwisu Skąpiec.pl wynika, że podstawowym kryterium wyboru laptopa jest wielkość matrycy, a w dalszej kolejności pozycja marki.
Jeśli chodzi o pułap cenowy największym zainteresowaniem cieszą się modele, których cena nie przekracza 2000 zł (38,60 proc. wskazań). Nieco mniej popularny okazał się przedział cenowy 2000 – 4000 zł (22,79 pp). Granicą, od której wyraźnie spada zainteresowanie notebookami jest cena 6000 zł. Wartości powyżej tej kwoty osiągają wyniki na poziomie kilku punktów procentowych.
Osoby korzystające ze Skąpiec.pl szukają najczęściej notebooka z wyświetlaczem o przekątnej 15,4 cali, z dyskiem minimum 200 GB i większą pamięcią (4GB), która sprosta wymaganiom najnowszych systemów operacyjnych.
Topowe modele
Skąpiec.pl sprawdził także, jakie modele notebooków kuszą najbardziej polskich internautów. Biorąc pod uwagę ranking 10 najpopularniejszych produktów, prawdziwym hegemonem wśród producentów okazał się Asus.
W czołowej dziesiątce wyłonionej na podstawie wyborów użytkowników Skąpiec.pl tajwański konstruktor ma aż pięciu swoich reprezentantów. Do niego też należą dwa pierwsze miejsca na podium.
Na trzeciej pozycji znalazł się przedstawiciel firmy Hewlett – Packard, model HP dv6-1302sw VJ707EA. Do Top 10 zakwalifikowały się poza tym dwa modele Samsunga oraz po jednym reprezentancie firm Sony i Toshiba.
W gronie topowych notebooków przeważa sprzęt, za który zapłacimy poniżej 2000 zł. Najdroższym modelem jest Sony VAIO VPC-EB1S1E, który uplasował się na piątym miejscu. Jego średnia cena wynosi ok. 3354 zł.
Warto wspomnieć, że lider zestawienia – Asus Eee PC 1201N – odnotował (wśród wszystkich modeli notebooków prezentowanych na Skąpiec.pl) 2,25 % wskazań.
„Portret” idealnego laptopa:
Marka: Asus
Matryca: 15,4”
Procesor: Core 2 Duo (Core i5)
Pamięć RAM: 4 GB
Dysk: 200 GB
Napęd: DVD RW
System operacyjny: Windows 7
Karta graficzna: nVidia (GeForce GT 240 M)
Waga: poniżej 2 kg
Cena: do 2000 zł
10 najpopularniejszych modeli Notebooków w okresie 01 styczeń – 31 marzec 2010
(popularność mierzona jest ilością odsłon) :
Techcity.pl – Komputery Foto Gadżety Gry Muzyka GSM Kino domowe GPS – Zapraszamy!
Wpisy promowane
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
- Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie przy okazji tworzenia kampanii ADS?W dzisiejszych czasach obecność w internecie jest kluczowa dla każdej firmy, która chce rozwijać swoją działalność i zwiększać liczbę klientów. ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.