Kolporter.pl – zakupy online przez komórkę

Opublikowano: 28 listopada 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Zakupy internetowe bezpośrednio przez telefon komórkowy zaproponował swoim użytkownikom sklep Kolporter.pl. Serwis umożliwia kupowanie w sieci książek, muzyki, filmów i gier bez konieczności uruchamiania komputera.

Wszystko dzięki nowej mobilnej wersji serwisu dostępnej pod adresem mobi.kolporter.pl, którą stworzono specjalnie dla użytkowników komórek umożliwiających surfowanie po sieci. – Wystarczy wpisać na klawiaturze telefonu mobi.kolporter.pl, a zakupy dokonane przez komórkę są realizowane tak samo jak  te zamawiane za pomocą komputera – mówi Robert Sołkiewicz, pełnomocnik zarządu ds. strategii i rozwoju eBiznesu Kolportera SA. – Klient umieszcza produkty w koszyku i płaci za nie gotówką przy odbiorze. Transakcje są automatycznie zapisywane na koncie klienta w naszym sklepie. Pełna integracja systemu umożliwia np. rozpoczęcie zakupów przy użyciu komórki, a zakończenie ich przy użyciu komputera i na odwrót – dodaje.

Strony mobilnego sklepu są wyposażone w intuicyjny system nawigacyjny. – Dla wygody użytkowników zostały zbudowane tak, aby czas potrzebny na ściągnięcie opisów każdego ze 180 tysięcy produktów dostępnych w sklepie i ich zdjęć był jak najkrótszy – mówi Piotr Karwatka, dyrektor technologii w firmie Divante, która stworzyła mobi.kolporter.pl.

Pomimo różnic w wyglądzie, wersja mobilna jest całkowicie zintegrowana z systemem internetowej księgarni kolporter.pl. Zastosowano tu także zaawansowany mechanizm wyszukiwawczy NetSprint eCommerce. Umożliwia on nie tylko pełno tekstowe wyszukiwanie haseł z użyciem fleksji języka polskiego czy stosowanie dowolnych parametrów filtrowania i sortowania wyników, ale także, dzięki mechanizmowi misspelingu, sugeruje użytkownikowi poprawne zadanie pytania. – To pierwsza w Polsce wyszukiwarka zaimplementowana u klienta, która umożliwia przeszukiwanie oferty eCommerce poprzez wiele kanałów dostępu. W tym przypadku jest to kanał mobilny i strona www – mówi Justyna Skorupska, dyrektor pionu rozwiązań korporacyjnych Netsprint.pl.

Uruchomienie mobilnej wersji sklepu kolporter.pl to zdaniem jego twórców kolejny krok w kierunku wdrażania innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które pozwolą na zwiększenie wygody klientów. Budowa nowego kanału sprzedaży ma również zwiększyć dostępność serwisu, a przez to umożliwić dotarcie do nowych grup klientów. Sklep internetowy kolporter.pl jest własnością Kolportera SA, największego polskiego prywatnego dystrybutora prasy.

www.mobi.kolporter.pl

Hanna LaskowskaKolporter.pl – zakupy online przez komórkę

Podziel się!

O autorze

hania