MCI inwestuje w m-commerce

Opublikowano: 29 kwietnia 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

MCI Management zainwestowała 409.960 zł w zajmującą się technologiami mobilnymi spółkę One-2-One Sp. z o.o., obejmując w niej 40,22% udziałów. MCI będzie miała ponadto opcję dokupienia 10% udziałów Spółki za 200.000 PLN. Założyciele One-2-One będą mieli prawo do systemu opcji, uzależnionego od wyników realizowanych przez Spółkę w latach 2002 – 2004.

Plan opcji obejmował będzie 10% kapitałów Spółki (po 3% w 2003 i 2004, 4% w 2005). Dodatkowo MCI będzie dysponowała opcją „call” na odkupienie od Założycieli pakietu uzyskanego w ramach opcji, co doprowadzi do ponownego uzyskania przez fundusz pakietu kontrolnego w Spółce.

Spółka One-2-One jest szeroko rozumianym integratorem rozwiązań w zakresie m-commerce. Spółka działa zarówno w obszarze B2B, jak i B2C (portal SuperSMS.pl), posiada także dodatkowe źródła przychodów.

„Nie należy utożsamiać Spółki z bezpośrednio rynkiem internetowym, gdyż rynek telefonii komórkowej – na którym działa One-2-One – jest o wiele bardziej rozwinięty i ustabilizowany niż branża internetowa oraz notuje bardzo wysoką dynamikę wzrostu. Do chwili obecnej około 50% wszystkich osób, które skorzystały z serwisów Spółki zamawiało je bezpośrednio przez telefon komórkowy, nie używając Internetu.” – powiedział Maciej Kowalczyk, manager inwestycyjny w MCI Management.

One-2-One zostało zarejestrowane w kwietniu 2001 roku z kapitałem zakładowym 50.000 zł. Spółka została założona przez trzy osoby prywatne (Założyciele), z których dwie są obecnie członkami zarządu Spółki. Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Operacyjnie Spółka rozpoczęła działalność podstawową w październiku 2001 roku i do końca grudnia 2001 roku wygenerowała przychody na poziomie 213 tys. zł oraz zamknęła rok stratą netto 40 tys. zł.

„W roku bieżącym planujemy zrealizować przychody na poziomie 1 mln zł, z czego działalność podstawowa powinna stanowić około 80%. Należy zaznaczyć, że prognozy jakie przedstawialiśmy na początku negocjacji w styczniu są przekraczane w kluczowych obszarach. Przychody z SMS, liczba stacji radiowych korzystających z platformy Radio.SuperSMS.pl, a także liczba użytkowników są wyższe niż w pierwotnych prognozach Spółki. Kapitał pozyskany od MCI przeznaczymy na rozwój bazy produktów oraz skokowe zwiększenie skali działalności i wzrost świadomości marki.” – powiedział Tomasz Długiewicz, prezes zarządu One-2-One.

http://www.mci.pl
http://www.one-2-one.pl
http://www.supersms.pl

Sylwester KozakMCI inwestuje w m-commerce

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.