Nadchodzą zmiany w Megapanelu PBI/Gemius?

Coraz głośniej robi się ostatnio wokół badania Internetu w Polsce, można usłyszeć równie dużo głosów krytyki, jak i – mniej lub bardziej konkretnych – pomysłów na reformy. Swoje propozycje zmian zaprezentował właśnie jeden z głównych zainteresowanych,  Gemius SA.

Od początku roku nasiliły się dyskusje na temat konieczności zmian w Megapanelu PBI/Gemius, głośne słowa krytyki padają już od dawna ze strony Gadu Gadu, ostatnio spółka wraz z innymi podmiotami m.in. portalem Nasza Klasa wyszła z propozycją stworzenia konkurencyjnego do Megapanelu badania Internetu. Również sama spółka PBI zaproponowała rozpoczęcie rozmów nad zmianami i przyszłym kształtem badania.

Teraz swoją wizję zmian w Megapanelu zaprezentował Gemius, na przedstawionej właśnie liście znalazły się między innymi takie propozycje jak: przyspieszenie publikacji wyników i możliwość prezentacji danych dla krótszych przedziałów czasowych, pomiar konsumpcji treści audio i wideo oraz podniesienie reprezentatywności panelu.

Nadchodzą zmiany w Megapanelu PBI/Gemius? 1„Na każdym rynku badanie gemiusAudience co pewien czas podlega mniejszym lub większym zmianom. Postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu najciekawsze według nas praktyki funkcjonujące zagranicą. Na liście umieszczone są propozycje rozwiązań, z których korzystamy na innych rynkach objętych badaniem gemiusAudience, a które z powodzeniem możemy przełożyć na polski grunt. Lista jest również zbiorem zagadnień zgłaszanych do nas przez naszych Klientów. Większość z tych postulatów omawiana była z wydawcami obecnymi na polskim rynku. Mam nadzieję, że zebranie ich w jednym miejscu z postaci kompletnej listy pomoże prowadzić dyskusję nad kształtem badania” – komentuje Artur Zawadzki, Prezes Zarządu Gemius SA.

Badanie gemiusAudience, funkcjonujące w Polsce pod nazwą Megapanel PBI/Gemius, jest flagowym produktem firmy Gemius SA. W celu szerszego omówienia swoich propozycji zmian w badaniu Gemius przygotował dokument: „Badanie Megapanel PBI/Gemius – Możliwe kierunki rozwoju” dostępny pod adresem: http://pliki.gemius.pl/Badanie_Megapanel_PBI_Gemius_-_Mozliwe_kierunki_rozwoju.doc.

Wszystkie przedłożone w nim propozycje są rozwiązaniami, które funkcjonują już na innych rynkach (spółka prowadzi pomiar widowni internetowej w 16 krajach), i można je w krótkim czasie wprowadzić do badania Megapanel. Jednak – jak zwraca uwagę Gemius – konieczna jest zgoda oraz harmonijna współpraca z podmiotami odpowiedzialnymi za organizację badania na polskim rynku. A to, jak ostatnio obserwujemy może okazać się warunkiem trudnym do zrealizowania.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top