Coraz głośniej robi się ostatnio wokół badania Internetu w Polsce, można usłyszeć równie dużo głosów krytyki, jak i – mniej lub bardziej konkretnych – pomysłów na reformy. Swoje propozycje zmian zaprezentował właśnie jeden z głównych zainteresowanych, Gemius SA.
Od początku roku nasiliły się dyskusje na temat konieczności zmian w Megapanelu PBI/Gemius, głośne słowa krytyki padają już od dawna ze strony Gadu Gadu, ostatnio spółka wraz z innymi podmiotami m.in. portalem Nasza Klasa wyszła z propozycją stworzenia konkurencyjnego do Megapanelu badania Internetu. Również sama spółka PBI zaproponowała rozpoczęcie rozmów nad zmianami i przyszłym kształtem badania.
Teraz swoją wizję zmian w Megapanelu zaprezentował Gemius, na przedstawionej właśnie liście znalazły się między innymi takie propozycje jak: przyspieszenie publikacji wyników i możliwość prezentacji danych dla krótszych przedziałów czasowych, pomiar konsumpcji treści audio i wideo oraz podniesienie reprezentatywności panelu.
„Na każdym rynku badanie gemiusAudience co pewien czas podlega mniejszym lub większym zmianom. Postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu najciekawsze według nas praktyki funkcjonujące zagranicą. Na liście umieszczone są propozycje rozwiązań, z których korzystamy na innych rynkach objętych badaniem gemiusAudience, a które z powodzeniem możemy przełożyć na polski grunt. Lista jest również zbiorem zagadnień zgłaszanych do nas przez naszych Klientów. Większość z tych postulatów omawiana była z wydawcami obecnymi na polskim rynku. Mam nadzieję, że zebranie ich w jednym miejscu z postaci kompletnej listy pomoże prowadzić dyskusję nad kształtem badania” – komentuje Artur Zawadzki, Prezes Zarządu Gemius SA.
Badanie gemiusAudience, funkcjonujące w Polsce pod nazwą Megapanel PBI/Gemius, jest flagowym produktem firmy Gemius SA. W celu szerszego omówienia swoich propozycji zmian w badaniu Gemius przygotował dokument: „Badanie Megapanel PBI/Gemius – Możliwe kierunki rozwoju” dostępny pod adresem: http://pliki.gemius.pl/Badanie_Megapanel_PBI_Gemius_-_Mozliwe_kierunki_rozwoju.doc.
Wszystkie przedłożone w nim propozycje są rozwiązaniami, które funkcjonują już na innych rynkach (spółka prowadzi pomiar widowni internetowej w 16 krajach), i można je w krótkim czasie wprowadzić do badania Megapanel. Jednak – jak zwraca uwagę Gemius – konieczna jest zgoda oraz harmonijna współpraca z podmiotami odpowiedzialnymi za organizację badania na polskim rynku. A to, jak ostatnio obserwujemy może okazać się warunkiem trudnym do zrealizowania.
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.