Coraz głośniej robi się ostatnio wokół badania Internetu w Polsce, można usłyszeć równie dużo głosów krytyki, jak i – mniej lub bardziej konkretnych – pomysłów na reformy. Swoje propozycje zmian zaprezentował właśnie jeden z głównych zainteresowanych, Gemius SA.
Od początku roku nasiliły się dyskusje na temat konieczności zmian w Megapanelu PBI/Gemius, głośne słowa krytyki padają już od dawna ze strony Gadu Gadu, ostatnio spółka wraz z innymi podmiotami m.in. portalem Nasza Klasa wyszła z propozycją stworzenia konkurencyjnego do Megapanelu badania Internetu. Również sama spółka PBI zaproponowała rozpoczęcie rozmów nad zmianami i przyszłym kształtem badania.
Teraz swoją wizję zmian w Megapanelu zaprezentował Gemius, na przedstawionej właśnie liście znalazły się między innymi takie propozycje jak: przyspieszenie publikacji wyników i możliwość prezentacji danych dla krótszych przedziałów czasowych, pomiar konsumpcji treści audio i wideo oraz podniesienie reprezentatywności panelu.
„Na każdym rynku badanie gemiusAudience co pewien czas podlega mniejszym lub większym zmianom. Postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu najciekawsze według nas praktyki funkcjonujące zagranicą. Na liście umieszczone są propozycje rozwiązań, z których korzystamy na innych rynkach objętych badaniem gemiusAudience, a które z powodzeniem możemy przełożyć na polski grunt. Lista jest również zbiorem zagadnień zgłaszanych do nas przez naszych Klientów. Większość z tych postulatów omawiana była z wydawcami obecnymi na polskim rynku. Mam nadzieję, że zebranie ich w jednym miejscu z postaci kompletnej listy pomoże prowadzić dyskusję nad kształtem badania” – komentuje Artur Zawadzki, Prezes Zarządu Gemius SA.
Badanie gemiusAudience, funkcjonujące w Polsce pod nazwą Megapanel PBI/Gemius, jest flagowym produktem firmy Gemius SA. W celu szerszego omówienia swoich propozycji zmian w badaniu Gemius przygotował dokument: „Badanie Megapanel PBI/Gemius – Możliwe kierunki rozwoju” dostępny pod adresem: http://pliki.gemius.pl/Badanie_Megapanel_PBI_Gemius_-_Mozliwe_kierunki_rozwoju.doc.
Wszystkie przedłożone w nim propozycje są rozwiązaniami, które funkcjonują już na innych rynkach (spółka prowadzi pomiar widowni internetowej w 16 krajach), i można je w krótkim czasie wprowadzić do badania Megapanel. Jednak – jak zwraca uwagę Gemius – konieczna jest zgoda oraz harmonijna współpraca z podmiotami odpowiedzialnymi za organizację badania na polskim rynku. A to, jak ostatnio obserwujemy może okazać się warunkiem trudnym do zrealizowania.
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.