Najcześciej używane przeglądarki domyślne

Opublikowano: 2 kwietnia 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Twórcy stron internetowych powinni projektować serwisy z myślą o dwóch najliczniejszych grupach internautów odwiedzających polskie witryny: użytkownikach Windows 98 i IE 5.x oraz użytkownikach Windows XP i IE 6.x. Łącznie te dwie grupy stanowią połowę internautów goszczących na polskich witrynach (odpowiednio: 26% i 23%) – wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Global eMarketing. Trzecia pod względem liczebności użytkowników kombinacja to Windows 98 i IE 6.x (15%).

Badanie pozwala również na wyciągnięcie wniosku, że użytkownicy polskich witryn niechętnie eksperymentują z przeglądarkami, zadawalając się zazwyczaj wersją otrzymaną wraz z systemem operacyjnym. Większość użytkowników Windows 98 zdecydowała się pozostać przy IE 5.x, jedynie jedna trzecia zaktualizowała wersję przeglądarki. Prawie wszystkie zaś osoby pracujące z Windows XP korzystają z IE 6.x.

Również posiadacze systemów Mac OS i Mac OS X za najlepsze oprogramowanie do przeglądania stron www uznają instalowaną domyślnie na komputerach Macintosh IE 5.x. Używa tej przeglądarki aż 70% posiadaczy Mac OS’a. Ponad 10% zaś do dnia dzisiejszego surfuje z proponowaną w starszych wersjach Netscape 4.x.

Szeroką gamę przeglądarek spotkamy na komputerach pracujących pod kontrolą systemu programistów – Linuxa. Najpopularniejsza tutaj okazuje się preinstalowana w systemie Mozilla – za jej pomocą przemierza cyberprzestrzeń prawie połowa linuksowców. Po 14% korzysta z domyślnego Netscape’a 4.x i Konquerora, po 6% – z Opery 6.x i Galeona, jeszcze mniejsze odsetki – z nowszych wersji Netscape’a oraz Phoeniksa.

Podstawą analizy są dane techniczne użytkowników odwiedzających witryny monitorowane przez system GeMius. W badanym tygodniu 11-17 marca liczba użytkowników tych witryn wynosiła 5,5 mln.

Sylwester KozakNajcześciej używane przeglądarki domyślne

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.