Najpopularniejsze witryny biznesowe

Opublikowano: 11 sierpnia 2005. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Wśród witryn i serwisów internetowych o tematyce ekonomicznej serwisy czołowych polskich portali cieszą się największym zainteresowaniem internautów, choć uznanie zdobywają też internetowe serwisy specjalistyczne, które prezentują aktualne informacje na temat biznesu, finansów i prawa.

Zestawienie dziesięciu najpopularniejszych witryn i serwisów internetowych poświęconych tematyce ekonomicznej (biznes, finanse i prawo) opracowane zostało na podstawie wyników standardu badań oglądalności witryn i aplikacji internetowych – badania Megapanel PBI/Gemius za maj 2005 r. Wskazuje ono wyraźnie, że największy miesięczny zasięg wśród polskich internautów mają serwisy ekonomiczne dwóch portali Onet i WP.

Zasięg Użytkownicy

Onet.pl 16,96 % 1 643 034

Wirtualna Polska 12,04 % 1 116 514

Money.pl 7,27 % 704 631

INTERIA.PL 6,38 % 617 918

Bankier.pl 5,51 % 534 126

Gazeta.pl 5,27 % 510 824

eGospodarka.pl 2,68 % 259 839

Warto przy tym wspomnieć, że w przeciwieństwie do serwisów ekonomicznych portali horyzontalnych (Onet.pl, Wirtualna Polska, INTERIA.PL, Gazeta.pl), witryny o profilu ekonomicznym – takie jak np. Money.pl czy Bankier.pl – zaliczają do swojej oglądalności także te serwisy, które nie zawierają treści ekonomicznych np. serwisy ogłoszeniowe (motoryzacja i nieruchomości), rozrywkowe, sportowe i inne.

Jak wygląda popularność poszczególnych serwisów ekonomicznych wśród osób powszechnie uważanych za najbardziej zainteresowane tą tematyką? Analiza oglądalności wspomnianych serwisów tematycznych w tej grupie celowej wskazuje, że kierownicy zakładów, prezesi, dyrektorzy wyższego szczebla oraz właściciele przedsiębiorstw najliczniej odwiedzają serwisy ekonomiczne portali Onet.pl (ponad 86 tys. osób) i Wirtualna Polska (ponad 50 tys.), potem kolejno witrynę Money.pl (ponad 35 tys.), serwisy ekonomiczne portalu INTERIA.PL (ponad 28 tys.), witryny Bankier.pl (ponad 27 tys.) oraz serwisy portalu Gazeta.pl (ponad 22 tys.).

Sylwester KozakNajpopularniejsze witryny biznesowe

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.