Nowa strona i nowe formy sprzedaży w Allegro.pl

Opublikowano: 25 października 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Allegro.pl wprowadza nową platformę aukcyjną, bardziej dostosowaną do potrzeb współczesnego Internetu. Szereg nowych funkcji stworzy nowe możliwości handlu w Internecie nie tylko dla użytkowników indywidualnych ale i dla firm. Obecnie trwają testy nowej platformy, najlepszymi recenzentami są sami użytkownicy Allegro.pl.

Prace nad nowym wizerunkiem serwisu aukcyjnego były prowadzane przez ostatnie tygodnie. „Nowe” Allegro jest nowe nie tylko z nazwy. W stosunku do poprzedniego wydania wprowadzono kilka bardzo pomocnych rozwiązań. Zmiany jakie zaszły i stale zachodzą w Allegro.pl mają na celu m.in. szybsze dotarcie do określonego produktu (nieograniczona liczba poziomów drzewa kategorii) oraz dostosowanie się do wymogów rynku i użytkowników a co za tym idzie do zwiększenia sprzedaży.

Allegro.pl rozwija się bardzo dynamicznie. Posiada ponad 600 tys. zarejestrowanych kont użytkowników a z każdym dniem przybywa ich ponad 1300. Allegro.pl zanotowało 30% wzrost rejestracji w ostatnich miesiącach w porównaniu do tych z pierwszej połowy roku 2002.

Zmiany podyktowane są wymogiem tak dużego wzrostu i potrzebą licznych zmian oraz nowych rozwiązań technicznych przygotowujących Allegro do wyzwań jakie będą stawiać przed serwisem użytkownicy i rynek e-commerce w przyszłości.

Inne ważne zmiany w Allegro to dodatkowe formaty sprzedaży. Od teraz sprzedawcy mają możliwość wystawienia towaru ze stałą ceną (tzw. fixed price). Użytkownicy od kilku miesięcy mogli już korzystać z opcji Kup Teraz (kupując towar po z góry określonej cenie, bez licytacji). Obecnie oferta sprzedaży po stałej cenie towaru nie będzie sztywno powiązana z licytacją. Będzie można skorzystać z niej wyłącznie lub w tradycyjny sposób tak, jak do tej pory. Dla użytkowników wystawiających szereg tych samych przedmiotów Allegro udostępnia aukcje wieloprzedmiotowe tzw. holenderskie. Znacznemu usprawnieniu ulegną także prezentacje przedmiotów w listingach.

Nowe Allegro przechodzi obecnie przez fazę testów. Recenzentami są sami użytkownicy. Wszystkie transakcje, które zostaną przeprowadzone mają służyć wyłącznie sprawdzeniu, jak działają funkcje nowego serwisu.

„Cieszymy się, że jeszcze przed oficjalnym startem możemy zaprezentować nową witrynę Sprzedającym i Kupującym. – powiedział Michał Klar, w Allegro odpowiedzialny za komunikację ze społecznością Użytkowników – Korzyści są obopólne: Allegrowicze będą mieli okazję przezwyczaić się do nowych rozwiązań, a my będziemy mogli, opierając się na ich sugestiach, skutecznie wyeliminować błędy i dostosować serwis do potrzeb Użytkowników”.

Najaktywniejszym i najbardziej konstruktywnym użytkownikom, korzystającym z wersji testowej, serwis podziękuje przyznając nagrody w formie wpłaty na konto użytkownika (na poczet opłat i prowizji).

Allegro.pl od momentu pojawienia się na rynku e-commerce przyczyniło się do powstania unikalnej w skali europejskiej grupy użytkowników – Społeczności Allegro. Dzięki nim serwis stał się wiodącą platformą handlową w polskim Internecie. Już teraz aukcje internetowe Allegro.pl generują ponad 60% wartości całego rynku e-commerce w Polsce. Codziennie sprzedaje się na aukcjach ponad 6000 przedmiotów co stanowi 40% wszystkich kończących się w danym dniu. Rośnie zatem skuteczność sprzedaży oraz zysk sprzedających. Kupujący mają coraz większy wybór nie tylko używanych przedmiotów ale i nowych.

http://www.allegro.pl
http://nowe.allegro.pl

Sylwester KozakNowa strona i nowe formy sprzedaży w Allegro.pl

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.