Nowe oblicze Grupy Mothership

Opublikowano: 15 kwietnia 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Grupa Mothership od początku roku przechodzi metamorfozę. W ślad za zmianami w zarządzaniu idzie nowa nazwa Grupy, która od połowy kwietnia brzmi Change Integrated. Agencja DougFaberFamily zacznie funkcjonować pod nazwą Change Communications.
Nowa nazwa Grupy i spółek wchodzących w jej skład jej to  tylko zewnętrzny przejaw zmian, które sięgają znacznie głębiej w strukturę całości. Od początku roku trwa przebudowa struktury i zarządzania Grupą, założoną i kierowaną przez kilka lat przez Filipa Friedmanna i Jacka Olechowskiego. Pod koniec lutego br. do grona wspólników dołączył Marek Żołędziowski, by zająć się rozbudową Grupy, optymalizacją jej struktur i nadzorem nad synergią grupowego współdziałania.

Teraz zmiany pójdą jeszcze dalej. Zarządzanie operacyjne Change Integrated będzie w rękach Marka Żołędziowskiego, a Jacek Olechowski i Filip Friedmann nie będą już zaangażowani w codzienną pracę firm. Friedmann zajmie się nowymi projektami niezwiązanymi z branżą reklamową, a Olechowski będzie odpowiadał za inwestycje kapitałowe w Grupie.

Celem właścicieli Change Integrated jest stworzenie pierwszej polskiej, silnej Grupy o zasięgu europejskim. Temu służą obecne i nadchodzące zmiany, w tym zmiana nazwy. Change Integrated to znak dla nowego typu interdyscyplinarnej, zintegrowanej usługi marketingowej i obsługi. Opieka nad klientem i wspólnym projektem ma obejmować całość obszarów związanych z funkcjonowaniem marki na rynku, jej rozwojem oraz konkretnie ukierunkowaną i długoterminową komunikacją.

– Chcemy, by klienci otrzymywali od nas rozwiązania dostosowane do każdego medium, spięte wspólną strategią, tworzoną równolegle dla wszystkich kanałów komunikacji – mówi Marek Żołędziowski, partner zarządzający w Change Integrated.

Temu celowi podporządkowane będzie stworzenie jednego działu strategii dla wszystkich spółek w Grupie (z wyjątkiem AdWorks, która pozostanie firmą  całkowicie niezależną). Działem będzie zarządzać Adam Śmiłowski, a wkrótce dołączy do niego zespół zajmujący się planowaniem mediów  rozumianym jako istotny obszar działań strategicznych.

Change, czyli zmiana – to słowo, które rozumieją chyba wszyscy – nawet Ci, którzy nie znają angielskiego. Change to swego rodzaju „ikona” przemian, znak nowej jakości, otwarcia  i rozwoju. Jednocześnie to krótkie jednosylabowe słowo daje możliwość doprecyzowania wyrazem uzupełniającym. Tak więc Change Integrated – czyli Grupa integrująca spółki działające w poszczególnych obszarach komunikacji marketingowej. Change Communications (dawny DFF) – czyli „okręt flagowy” Grupy – jest nowoczesną agencją reklamową. Change Connections – to nowa spółka, odpowiedzialna za szeroko rozumiany BTL i nowe media. Szefem kreacji Change Connections zostanie Rafał Górski, który dołączył do zespołu DFF  w lutym br. Wybrany już został dyrektor zarządzający, lecz jego nazwisko poznamy za kilka miesięcy, gdy rozpocznie pracę.

Nazwy nie zmienia EMLab, agencja działająca w obszarze marketingu doświadczeń. Pod dotychczasową marką będzie również funkcjonować AdWorks.

Change Integrated
•    Change Communications (dawny DFF) – nowoczesna agencja reklamowa
•    Change Connections  (nowo powołana spółka) – digital and marketing services
•    EMLab – marketing doświadczeń
•    AdWorks – full service (niezależna w grupie agencja reklamowa)

Na początku 2008 roku Grupa Mothership sprzedała pakiet 85 proc. udziałów w firmie marketingu młodzieżowego Yoof. Kupił je dotychczasowy mniejszościowy udziałowiec w spółce – agencja interaktywna OS3 Multimedia.
Spółka Goodwill PR Services została zamknięta w marcu br. w związku z innymi planami właścicieli Grupy w tym obszarze usług.

Hanna LaskowskaNowe oblicze Grupy Mothership

Podziel się!

O autorze

hania