Jak wynika z raportu e-Izby – “E-grocery w Polsce. Zakupy spożywcze online” – którego partnerem jest Frisco.pl, 1/3 osób, kupując żywność online, deklaruje głównie duże i planowane zakupy. Robią je przeważnie raz w miesiącu (32 proc.) lub dwa razy w miesiącu (31 proc.), czyli podobnie jak w hipermarketach – uzupełniają zapasy na cały tydzień.
Jak wynika z raportu e-Izby konsumenci wskazują na różne okoliczności i nie mają wyraźnych preferencji w tym zakresie. 19 proc. decyduje się na e-zakupy spożywcze, gdy chce kupić trudno dostępne produkty, których nie może znaleźć w innych miejscach, a 18 proc. robi w e-sklepach spożywczych zakupy przed różnymi okazjami, np. przyjęciem. Co bardzo pozytywne dla rozwoju branży, wyłącznie produkty z długą datą ważności kupuje w sieci już tylko 13% e-klientów.
Duże i planowane zakupy spożywcze w e-sklepach najczęściej robimy niezależnie od dnia tygodnia. Można powiedzieć, że po prostu wtedy, kiedy jest nam najwygodniej. 32 proc. klientów robi takie zakupy w weekendy, natomiast 24 proc. w dni powszednie, a 44 proc. przyznaje, że nie ma reguły. Mężczyźni zdecydowanie wolą poświęcić czas na zakupy w sobotę lub niedzielę (42 proc.). Podobnego zdania jest tylko 1 na 5 Polek, ale z drugiej strony, panie wskazują częściej, że nie ma reguły, kiedy robią planowane online’owe zakupy spożywcze.
Najczęściej Polacy robią planowane zakupy spożywcze w sieci będąc w domu (29 proc.). W pracy zakupy robią zdecydowanie częściej panie (33 proc.) niż panowie (12 proc.).
Konsumenci kupujący produkty spożywcze w sieci od internetowego sklepu spożywczego oczekują przede wszystkim wysokiej jakości produktów i wygodnego kontaktu (37 proc.). Co trzeci badany liczy także na szybką, ale i punktualną dostawę, a co czwarty – oczekuje odpowiednich warunków przewożenia produktów.
Raport dostępny jest na stronie e-Izby: pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.