Polskie WEB 2.0

Badanie użytkowników WEB 2.0 zrealizowała firma Gemius na zlecenie Yoof – nowo powstającej agencji marketingu młodzieżowego. Fragment raportu dostępny jest na stronie www.yoof.pl.
Badanie on-line, przeprowadzone w dwóch etapach, jakościowym i ilościowym, przez firmę Gemius na zlecenie Yoof – nowo powstającej agencji marketingu młodzieżowego, pozwoliło stworzyć dokładny demograficzny oraz psychograficzny profil użytkowników WEB 2.0.

„Podjęliśmy decyzję o realizacji tego badania, aby zdobyć unikalną wiedzę i wgląd w najpopularniejsze obszary Internetu wśród młodzieży. Rozległa wiedza to podstawowy wyróżnik Yoof.” – podkreśla Tomasz Grzybowski, partner zarządzający Mothership, grupy komunikacji marketingowej, do której należy Yoof. „Koncentracja na wymagającej i dynamicznie zmieniającej się grupie docelowej, jaką jest młodzież, wymaga od nas realizacji badań w szerokim zakresie” – wyjaśnia.

Badanie jakościowe przeprowadzono w sierpniu, w dwóch grupach wiekowych – od 15 do 18 lat oraz od 19 do 23 lat. Osoby, które wzięły udział w badaniu fokusowym, oceniały zawartość i funkcjonalność stron internetowych opartych na idei Web 2.0 – serwisów społecznościowych (grono.net, e-puls.pl itp.), blogów oraz stron umożliwiających dzielenie się treścią (youtube.com, smog.pl itp.).

W drugiej odsłonie, zrealizowano badanie ilościowe.  Na podstawie analizy ponad 3,5 tys. wypełnionych ankiet dokonano kompleksowej charakterystyki zjawiska WEB 2.0. Najciekawsze wnioski z badania dotyczą: różnic między użytkownikami WEB 2.0 a WEB 1.0, nowego sposobu korzystania z Internetu (nurt User Generated Content, czyli współtworzenie serwisów internetowych przez użytkowników) oraz szczegółowej analizy wykorzystywania blogów, serwisów społecznościowych i stron udostępniających materiały internautów.

„Próba analizy zjawiska WEB 2.0 była dla nas naturalną konsekwencją zaangażowania w działania, których celem jest poznanie polskich internautów, ich preferencji oraz sposobu korzystania z zasobów sieci.” – podsumowuje Artur Zawadzki, Wiceprezes Gemius SA.
Efektem badania jest raport zawierający przekrojową i usystematyzowaną wiedzę na temat użytkowników WEB 2.0.

www.yoof.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top