Badanie użytkowników WEB 2.0 zrealizowała firma Gemius na zlecenie Yoof – nowo powstającej agencji marketingu młodzieżowego. Fragment raportu dostępny jest na stronie www.yoof.pl.
Badanie on-line, przeprowadzone w dwóch etapach, jakościowym i ilościowym, przez firmę Gemius na zlecenie Yoof – nowo powstającej agencji marketingu młodzieżowego, pozwoliło stworzyć dokładny demograficzny oraz psychograficzny profil użytkowników WEB 2.0.
„Podjęliśmy decyzję o realizacji tego badania, aby zdobyć unikalną wiedzę i wgląd w najpopularniejsze obszary Internetu wśród młodzieży. Rozległa wiedza to podstawowy wyróżnik Yoof.” – podkreśla Tomasz Grzybowski, partner zarządzający Mothership, grupy komunikacji marketingowej, do której należy Yoof. „Koncentracja na wymagającej i dynamicznie zmieniającej się grupie docelowej, jaką jest młodzież, wymaga od nas realizacji badań w szerokim zakresie” – wyjaśnia.
Badanie jakościowe przeprowadzono w sierpniu, w dwóch grupach wiekowych – od 15 do 18 lat oraz od 19 do 23 lat. Osoby, które wzięły udział w badaniu fokusowym, oceniały zawartość i funkcjonalność stron internetowych opartych na idei Web 2.0 – serwisów społecznościowych (grono.net, e-puls.pl itp.), blogów oraz stron umożliwiających dzielenie się treścią (youtube.com, smog.pl itp.).
W drugiej odsłonie, zrealizowano badanie ilościowe. Na podstawie analizy ponad 3,5 tys. wypełnionych ankiet dokonano kompleksowej charakterystyki zjawiska WEB 2.0. Najciekawsze wnioski z badania dotyczą: różnic między użytkownikami WEB 2.0 a WEB 1.0, nowego sposobu korzystania z Internetu (nurt User Generated Content, czyli współtworzenie serwisów internetowych przez użytkowników) oraz szczegółowej analizy wykorzystywania blogów, serwisów społecznościowych i stron udostępniających materiały internautów.
„Próba analizy zjawiska WEB 2.0 była dla nas naturalną konsekwencją zaangażowania w działania, których celem jest poznanie polskich internautów, ich preferencji oraz sposobu korzystania z zasobów sieci.” – podsumowuje Artur Zawadzki, Wiceprezes Gemius SA.
Efektem badania jest raport zawierający przekrojową i usystematyzowaną wiedzę na temat użytkowników WEB 2.0.
Wpisy promowane
- Zrównoważony rozwój w centrum uwagi. Efektywne utrzymanie czystości w zakładzie dzięki produktom firmy Mewa oferowanym z kompleksowym pakietem usług. Dostawca usług tekstylnych jakim jest firmaMewa zapewnia firmom zrównoważone i wydajne rozwiązania w zakresie czyszczenia przemysłowego. Zastosowanie czyściw wielokrotnego użytku ...
- Projektowanie aplikacji – z jakimi wyzwaniami spotykają się specjaliści?Wyzwaniem dla specjalistów IT jest konieczność tworzenia produktów z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, w tym rozwiązań z zakresu machine learning i ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.