Firmy I-Metria oraz Global eMarketing wprowadziły na rynek nowy produkt badawczy – Prawdziwy Efekt. Jest to narzędzie badawcze, które służy do pomiaru skuteczności internetowej kampanii reklamowej.
Prawdziwy Efekt jest połączeniem audytu internetowej kampanii reklamowej realizowanej z wykorzystaniem systemu trackingowego GeMius oraz analizy postaw konsumenckich internautów, do których została skierowana. Takie połączenie informacji umożliwia pełną ocenę skuteczności komunikacji pomiędzy przekazem reklamowym, a grupą celową. Marcin Szporka, dyrektor FastBridge (działu interaktywnego domu mediowego Initiative Media): „Wcześniej używaliśmy bezpośredniego audytu kampanii internetowych oferowanego przez Global eMarketing. Tym razem zdecydowaliśmy się na wykorzystanie „Prawdziwego Efektu” w kampanii jednego z naszych klientów. Dzięki temu zmierzyliśmy bezpośrednie efekty kampanii w Internecie i jej wpływ na świadomość reklamowanego produktu i marki. Połączenie pomiaru efektów kampanii: bezpośredniego (reakcja na reklamę) i wizerunkowego (branding) oraz konkurencyjna cena są niewątpliwą zaletą tego produktu.”
Audyt kampanii dostarcza informacji o efekcie bezpośrednim kampanii: ilu internautów kliknęło na poszczególne kreacje reklamy, ile wykonali wizyt i czas ich trwania, ścieżki i profile wizyt użytkowników na reklamowanej stronie czy CTR oraz CR względem kreacji reklamy i miejsca jej wyświetlenia. Audyt dostarcza również informacji o tym, jak zachowywali się internauci na reklamowanej witrynie i czy nastąpiła realizacja założeń marketingowych kampanii (Post Click Analysis).
W trakcie trwania kampanii przeprowadzane jest również badanie ankietowe online dla dwóch grup respondentów rekrutowanych z populacji użytkowników witryn internetowych, na których wyświetlana jest kampania. Pierwszą grupę stanowią osoby, które miały styczność z reklamą, drugą – które nie miały styczności z reklamą. Porównanie wyników z obu grup pozwala na wyszukiwanie różnic i analizę efektywności kampanii reklamowej. Prawdziwy Efekt dokonuje pomiaru:
– świadomości marki – poziomu znajomości marki wśród odbiorców jako efektu przeprowadzanej kampanii;
– odbioru przekazu reklamowego – jak odbiorcy łączą dany slogan reklamowy z konkretną marką;
– intencji zakupu – prawdopodobieństwo zakupu reklamowanego produktu / usługi przed i po przeprowadzeniu kampanii;
– wizerunku marki oraz oceny kreatywności reklamy przez odbiorców.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.