Przewodnik afilianta – sukces kreacji to sukces kampanii

Opublikowano: 14 stycznia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Powodzenie kampanii reklamowej wynika w dużym stopniu z dobrze przygotowanej kreacji. Dziś postaramy się odpowiedzieć na pytanie dlaczego czasem warto zrezygnować z wykorzystywanych już przez nas kreacji i budować zupełnie nową, bardziej skuteczną w modelu CPA.

Klienci zgłaszający się do programów afiliacyjnych używają zazwyczaj kreacji, które były wykorzystywane przez nich w kampaniach CPM, rozliczanych na podstawie liczby wyświetleń reklamy. Często jednak ich podstawowym zadaniem jest budowanie marki danej firmy.

Kampanie CPA mają tymczasem nieco inny cel. Ich podstawą i sensem jest, jak sama nazwa wskazuje, akcja. To podejmowane przez konsumentów działania są podstawą do rozliczenia finansowego. Jak więc widać – nie zawsze dobrym (i efektywnym) pomysłem jest wykorzystywanie kreacji z modelu CPM. Bardzo szybko może się bowiem okazać, że liczba akcji wynikających z prowadzonej kampani jest mała – a to oznacza konieczność przemyślenia zastoswanych form przekazu reklamowego.

Przewodnik afilianta - sukces kreacji to sukces kampanii 1

Przykład skutecznej kreacji. Reklama Villeroy Bosh robiona w całości przez Afilo na życzenie klienta.

Jeśli efekty są niezadowalające firma typu Afilo może zaproponować swojmu klientowi wykonanie (na swój koszt) nowej linii kreacyjnej. Wiąże się to oczywiście z faktem, że o ile reklamująca się firma z kampanii, która nie realizuje zakładanej ilości akcji, czerpie i tak zysk w postaci budowania swego pozytywnego wierunku – o tyle Afilo straci, gdyż jego wynagrodzenie uzależnione jest właśnie od ilości podejmowanych przez konsumentów działań.

Planując nowe kreacje trzeba uwzględnić kilka kwestii, odpowiadając na podstawowe pytania:

1. Co chcemy przekazać w kreacji? – Czy to, że nasz produkt jest tańszy od konkurencyjnego? A może to, że jest lepszy niż konkurencji lub inny? Lub, że nasz produkt jest zupełnie bezkonkurencyjny? itd… To kluczowe dla nowej formy reklamowej zagadnienia; uświadomienie sobie, czego tak naprawdę chcemy pomoże unikąć ponownego błędu nieefektywnie działającej kreacji.

2. Jaki będzie plan kreacji? – Czyli wszystkie znaczące szczegóły takie jak wykorzystane kolory, zdjęcia, obrazki, których użyjemy, rozmiary kreacji itp. Co najlepiej „odda” przekaz, który sobie założyliśmy?

3. Jaki mamy pomysł na samą kreację? – Uzgodniony w pierwszym punkcie przekaz nie może jedynie prezentować produktu, czy usługi; ma przede wszystkim skłaniać do aktywności, do podejmowania akcji. Musimy więc zastanowić się jak to osiągnąć: jakich haseł użyć, jakich słów, jak będą wyglądać kolejne slajdy reklamy itd.

4.Czy przygotowywana kreacja zostanie zaakceptowana przez klienta i będzie dostosowana do technicznych wymagań przyjętych w danym programie, czy programach afiliacyjnych?

Przewodnik afilianta - sukces kreacji to sukces kampanii 2

Kolejny pozytywny przykład. Kreacja Wroom przygotowana przez klienta i podesłana do Afilo.

Kiedy już przygotujemy nową kreację warto ją przetestować. Jeśli mamy jakieś zaprzyjaźnione witryny sprawdźmy ją w działaniu! Jak będą wyglądały jej statystyki po, powiedzmy, dwóch dniach? Byłoby doskonale gdybyśmy nasze poprzednie kreacje również testowali na tej samej witrynie – umożliwi nam to porównanie wyników obu form. Będziemy wtedy w stanie odpowiedzieć sobie na pytanie, czy nasza nowa linia kreacji lepiej spełnia swoje zadanie i czy warto ją wykorzystać zamiast „starej” linii.

Jak widać dobre zaplanowanie i wykonanie kreacji reklamowej może pomóc nam w odniesieniu sukcesu. Jeśli wykorzystywane przez nas do tej pory przekazy nie wykazywały się wysoką skutecznością, wyrażającą się liczbą podejmowanych przez konsumentów akcji – warto przemyśleć ich zmianę.

Autor: Malwina Szewczyk
Afilo Sp. z o.o.
www.afilo.pl

admagazine.plPrzewodnik afilianta – sukces kreacji to sukces kampanii

Podziel się!

O autorze

admagazine.pl