Wartość zamówień złożonych podczas Black Friday 2021 w sklepach internetowych korzystających z oprogramowania Shoper była większa o ponad 55% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Black Friday staje się najpopularniejszym świętem sprzedażowym w Polsce. Duże zainteresowanie okazjami doskonale widać po wynikach, jakie Shoper zanotował w piątek, 26 listopada, na swojej platformie. Sprzedaż była w tym dniu blisko czterokrotnie większa niż w „zwykły” piątek miesiąc wcześniej (22 października).

Już przed godziną 11:00 wartość zamówień w sklepach internetowych Shoper przebiła tę z Black Friday 2018, po godzinie 13:00 z Black Friday 2019, a po godz. 18:00 wartość zamówień była większa niż przez cały Black Friday 2020. W sumie, sklepy pracujące na oprogramowaniu Shoper sprzedały 26 listopada produkty za ponad 50 milionów złotych. Największym zainteresowaniem cieszyły się zakupy w branżach: odzieżowej, kosmetycznej, ze sprzętem elektronicznym, dom i ogród oraz z artykułami dla dzieci.
Wraz z rosnącymi wynikami sprzedaży, z roku na rok rośnie również świadomość sprzedających oraz kupujących. Właściciele sklepów przykładają większą wagę do profesjonalnej obsługi klienta i bezpieczeństwa zakupów. Klienci z kolei kupują uważniej, sprawdzając ceny oraz pochodzenie towarów. Korzystają też z bezpiecznych płatności. Najpopularniejszą metodą zapłaty za zakupy w sklepach korzystających z Shoper Płatności była podczas Black Friday 2021 zapłata BLiK-iem (52% wszystkich transakcji przez Shoper Płatności), drugą najchętniej wybieraną była karta płatnicza – powiedział Paweł Rybak, Chief Commercial Officer w Shoper.
Oferty promocyjne nie tylko w Black Friday
Właściciele sklepów internetowych na platformie Shoper, jeszcze liczniej niż przed rokiem przygotowali oferty specjalne nie tylko na sam Black Friday, ale rozciągnięte na cały Black Week. Część z nich przyciągała klientów rabatem procentowym (76% właścicieli planowało takie akcje), inni darmową dostawą (43%), rabatem kwotowym (28%) lub zestawami promocyjnymi (15%). Z kolei jako najskuteczniejsze działania, pomagające odnieść sprzedażowy sukces w czasie Black Week i Black Friday, właściciele sklepów wskazywali kampanie produktowe w Google (45%), następnie zmiany wyglądu strony sklepu (33%) oraz kampanie produktowe na Facebooku (30%).
Zdobyte w poprzednich latach doświadczenie, kiedy sprzedażowe święto spod znaku Black Friday zyskiwało na popularności i rozciągało się coraz śmielej na cały tydzień Black Week, skłoniło w tym roku właścicieli sklepów internetowych do większej mobilizacji i wielu z nich przygotowywało się do tego okresu z wyprzedzeniem. Dzięki odpowiednio zaplanowanej komunikacji marketingowej oraz uruchomieniu kampanii produktowych w sieciach reklamowych Google i Facebooka, mogli liczyć na więcej zamówień.
Nie bez znaczenia były też systemy, na jakich pracowały ich sklepy. Na platformie e-commerce Shoper zadbaliśmy o to, by ponad 25 tysięcy e-sklepów mogło swobodnie obniżać ceny i oferować swoim klientom atrakcyjne promocje. Nasza w pełni bezpieczna i stabilna infrastruktura pozwoliła sprzedawcom skupić się na obsłudze zamówień nie tylko podczas Black Friday, ale przez cały Black Week. Bez obaw, że komuś nie uda się sfinalizować transakcji na stronie sklepu – dodał Paweł Rybak.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!