Techcrunch opublikował ranking serwisów społecznościowych pod względem ich wartości i wagi dla rynku reklamodawców. Oparty jest on na liczbie użytkowników danego serwisu oraz najświeższej wycenie Facebooka, dającej mu wartość 10 miliardów dolarów.
Ranking bierze pod uwagę wzrost użytkowników Facebooka w ciągu ostatniego roku, dramatyczny ich spadek w MySpace i niewielkie roszady wśród innych serwisów, a także wartość Bebo (850 mln dolarów) i LinkedIn (1 mld dolarów) jako punkty odniesienia. Ostatecznie wygląda to tak: podczas, gdy Facebook jest wart 10 mld dolarów, MySpace jest wart tylko 6,5 mld. Bebo 1,8 mld dolarów, Twitter 1,7 mld a LinkedIn 0,8 mld dolarów. Z wyliczeń Techcrunch wynika również, że skoro Facebook jest wart 10 mld dolarów, to cały rynek serwisów społecznościowych jest wart 27,1 mld dolarów.
Dla porównania, ubiegłoroczne szacunki wskazywały, że Facebook wart był 15 mld dolarów, a MySpace – 20 mld dolarów. Ranking z 2008 r. był jednak zbudowany w oparciu o nieco inne kryteria, m.in. pochodzenie użytkowników, a co za tym idzie wartość reklamową danego rynku. Biorąc pod uwagę ubiegłoroczne kryteria, Facebook, mimo że zdobył ostatnio wielu nowych użytkowników, nadal byłby daleko w tyle za pierwszym na liście serwisem MySpace.
Więcej przeczytacie na Techcrunch.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.