Siła i wartość serwisów społecznościowych

Opublikowano: 8 czerwca 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

Techcrunch opublikował ranking serwisów społecznościowych pod względem ich wartości i wagi dla rynku reklamodawców. Oparty jest on na liczbie użytkowników danego serwisu oraz najświeższej wycenie Facebooka, dającej mu wartość 10 miliardów dolarów.

Siła i wartość serwisów społecznościowych 1

Ranking bierze pod uwagę wzrost użytkowników Facebooka w ciągu ostatniego roku, dramatyczny ich spadek w MySpace i niewielkie roszady wśród innych serwisów, a także wartość Bebo (850 mln dolarów) i LinkedIn (1 mld dolarów) jako punkty odniesienia. Ostatecznie wygląda to tak: podczas, gdy Facebook jest wart 10 mld dolarów, MySpace jest wart tylko 6,5 mld. Bebo 1,8 mld dolarów, Twitter 1,7 mld a LinkedIn 0,8 mld dolarów. Z wyliczeń Techcrunch wynika również, że skoro Facebook jest wart 10 mld dolarów, to cały rynek serwisów społecznościowych jest wart 27,1 mld dolarów.

Siła i wartość serwisów społecznościowych 2

Siła i wartość serwisów społecznościowych 3

Dla porównania, ubiegłoroczne szacunki wskazywały, że Facebook wart był 15 mld dolarów, a MySpace – 20 mld dolarów. Ranking z 2008 r. był jednak zbudowany w oparciu o nieco inne kryteria, m.in. pochodzenie użytkowników, a co za tym idzie wartość reklamową danego rynku. Biorąc pod uwagę ubiegłoroczne kryteria, Facebook, mimo że zdobył ostatnio wielu nowych użytkowników, nadal byłby daleko w tyle za pierwszym na liście serwisem MySpace.

Więcej przeczytacie na Techcrunch.

admagazine.plSiła i wartość serwisów społecznościowych

Podziel się!

O autorze

admagazine.pl