Już w kilka godzin od pierwszej potwierdzonej wiadomości o śmierci Patricka Swayze, Laboratorium F-Secure odnotowało wzrost ilości spamu w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku śmierci Jana Pawła II, Micheala Jacksona czy Farah Fawcett spammerzy wykorzystali zwiększony ruch w sieci kierując spragnionych nowych informacji o zmarłych gwiazdach na zainfekowane strony. Podobne nasilenie działań cyberprzestępców zaobserwowano w trakcie popularnych świąt, wydarzeń sportowych etc.
W większości przypadków sposób zarażania komputera internauty przez witrynę wygląda podobnie. Poszukując informacji użytkownik sieci wpisuje hasło w przeglądarkę, wybiera link i nagle wyskakuje mu okienko z alertem o zagrożeniu i potrzebie przeskanowanie komputera programem antywirusowym. Zgoda na taką operację kończyła się w przypadku spamu Swayze’go instalacją szkodliwego programu.
Jednak pocieszające mogą się wydawać ostatnie wyniki badań świadomości użytkowników o zagrożeniach płynących ze stron www. Ankieta została przeprowadzona przez niezależną firmę Zoomerang w sierpniu 2009 roku wśród 1430 użytkowników internetu w wieku od 20 do 40 lat ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Szwecji, Finlandii i Polski. Szczególnie dobrze na tle innych krajów wypada Polska. 40% respondentów wie, że wirus może przedostać się do komputera przez witrynę, a 46% ma świadomość zagrożenia, jakie płynie z pobierania plików z różnych stron. Tymczasem w krajach takich jak USA czy Wielka Brytania niewiele ponad 15% respondentów zdaje się obawiać możliwości pobrania z witryny złośliwego programu.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.